Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Při odebírání modelu R2D2 mi během odebírání propadla platnost karty při několikaměsíčním zpoždění poslední zásilky. Kontaktoval jsem podporu a požádal o platební údaje tak abych mohl zaplatit ručně. Částku jsem zaplatil a týden na to mi byla částka stržena znovu tentokrát opakovaným tokenem. Kontaktoval jsem opět podporu a již druhý měsíc žádám o navrácení dvakrát stržené platby. Doložil jsem vše co po mně chtěli a od té doby mě ignorují. Navíc je běžnou praxí že při odebírání modelu je kolekce několikrát zdražena s odůvodněním výše inflace atd. Bohužel podle všeho je to obchodní taktika jelikož pokud chcete model zkompletovat nezbývá vám nic jiného než zvýšení ceny akceptovat. Spoléhají na to že když už máte polovinu modelu postavenou tak jen tak nezahodíte 15 tisíc
Model postav si svůj R2D2
Navrácení částky 1575 Kč
|
Tweet |
V tomto případě, kdy spotřebitel uhradil částku nejdříve "ručně" a následně mu byla stržena i z karty (tedy došlo k úhradě částky dvakrát), by se mohlo jednat ohledně jedné částky o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu P. O. BOX 69, Černokostelecká 20, 100 00 Praha 10.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Další kontakty na společnost De Agostini Publishing S.p.A.:
- adresa: Giovanni da Verrazano č. 15, Novara - Itálie,
- tel.: 246 017 120,
- e-mail: zakaznicke.centrum@deagostini.cz,
- kontaktní formulář: https://www.deagostini.com/cz/myarea/p/contact-us.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.