Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.Objednala jsem si u firmy JM servis s.r.o. Sezimovo Ústí zboží a to na dobírku poštou jako balík do ruky na adresu Třebechovice pod Orebem 50346, Pod zahrady 156.Dodavatel i Česká pošta mi 21.8. oznámili jak sms zprávou tak do e-mailové schránky, že zboží je na cestě a bude mi doručeno 24.8.2015. Dne 24.8. jsem od rána na dvorku a vyhlížím poštovní auto,marně,potřebovala jsem odjet,tak jsem v 11,13 hod.volala na poštu,co se děje a bylo mi sděleno,že balík je na poště, že mě doručovatel nezastihl doma. Jak mě mohl zastihnout, když vůbec nebyl v naší ulici. Dost mě to rozzlobilo a najednou mi v 11,21 hod. přišla o tom sms zpráva do mailu také. Jakou hru to s námi zaměstnanci pošty hrají? Dobírku jsem na poště odpoledne řádně zaplatila včetně poštovného, které, dle mého názoru jim v plné výsi nenáleží. Jedná se o zásilku DR4661357068. Pracovnice u přepážky se sice omluvila, ale já čekala doma úplně zbytečně 3 hodiny a s tímto přístupem jsem se již seznámila u poštovních doručovatelek, které se neobtěžují při dodání doporučených zásilek či do vlastních rukou ani zazvonit a veškerou poštu nacpou do roury na letáky, kterou máme přidělanou na plotě, takže když fouká, sbíráme my a naši sousedé nám sbírají poštu v celé ulici.Také jsem čekala peníze z přeplatku elekřiny, pro mě nemalou částku ( cca 4000 Kč), marně. Pršelo až za dva dny mi mokrou, špinavou složenku přinesl soused, co bydlí o dva domy dál, že ji našel na ulici pod autem. Vždy jsme měli schránku na poštu v domě, jsme malá bytovka 6 bytů a před domem malý oplocený dvoreček, nikdy se nezamykal,doručovatelky běžně nosily poštu do domu a od chvíle, co jsem na plot dali tu rouru na letáky, aby nebyly mokré, je problém, pošta nám není doručována do domu a ztrácí se i oznamovací lístky od pošty,které dost často jsou k důležitým zásilkám, které mají nějaký termín možnosti odpovědi nebo odvolání. Najde se už konečně někdo, kdo toto svévolné chování zaměstnanců pošty zastaví? Na poště v Třebechovicích nás odkazují stále na Depo Hradec Králové, že doručovatelé mají nadřízené tam, ale tam nikdo telefon nebere.
Doručení zásilky do ruky na adresu DR 4661357068
1.V takovýchto případech by měla Česká pošta jako omluvu vracet
poštovné a požadovat je po svém zaměstnanci.
2.Znovu proškolit doručovatelky, které doručují v naší ulici Pod zahrady v Třebechovicích pod Orebem, že jsou povinny při doručování doporučené pošty na adresáta zazvonit a poštu nevkládat do otevřených trub, které jsou očividně určené pro jiné účely.
|
Tweet |
Dodání zásilky je upraveno v části třetí poštovních podmínek, čl. 23 a násl. Pokud adresát není zastižen na uvedené adrese, může pošta vydat zásilku osobě, která se pohybuje v určených prostorách a souhlasí s tím, že ji adresátovi předá. Není-li takový postup možný, pošta adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. U typů různých zásilek se objevují odlišnosti (do vlastních rukou adresáta x výhradně do vlastních rukou adresáta). Obecně lze ale uzavřít, že podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat stížnost přímo poště.
Není-li splněno deklarované datum dodání balíku, vzniká nárok na vrácení části ceny. Reklamaci dodání může uplatnit odesílatel a nutné ji doložit podací stvrzenkou. Podnik v takovém případě vrací část ceny tomu, kdo ji podniku uhradil. Ten, komu má být cena nebo její část vrácena, je oprávněn požadovat, aby byla vyplacena jiné jím určené osobě. V tomto případě je nutné poukázat na skutečnost, že se poštovní doručovatel nepokusil zásilku doručit, protože informování o uložení zásilky se považuje za dodržení termínu.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.