Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75895Neoprávněné převzetí dodávek elektřiny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2024, před 9 měsíci

Jaroslava Levinská

Znění stížnosti

Po ukončení smlouvy s Elgas energy, s.r.o., jsem přešla k novému dodavateli, se kterým jsem byla už předem domluvená. Po 14 dnech mi bylo novým dodavatelem oznámeno, že došlo opět ke změně a dotazem na Eru jsem zjistila, že mým dodavatelem elektřiny je opět Elgas energy. Bylo to provedeno proti mé vůli a tento krok nebyl se mnou vůbec projednán ani oznámen. Telefonicky se není možno spojit, nereagují. S touto společností mám jen samé negativní zkušenosti, nepřiměřeně vysoké zálohy, dva roky bez řádného vyúčtování.


Požadované řešení

Žádám okamžité anulování opětovného převzetí dodávek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2024 15:19, před 9 měsíci

V tomto případě mohlo dojít k přechodu smlouvy (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o této skutečnosti musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy.

K převodu smlouvy k jiné společnosti, než se kterou byla smlouva uzavřena, by mohlo dojít:
- na základě žádosti spotřebitele, anebo
- na základě plné moci udělené spotřebitelem - např. novému dodavateli (v tomto případě společnosti ELGAS Energy, s.r.o.).

Jestliže společnost ELGAS Energy, s.r.o. provedla převod bez plné moci udělené spotřebitelem, mohlo by se jednat i o protiprávní jednání. V takovém případě spotřebitel není novou smlouvou zavázán a mohl by požadovat náhradu škody.

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, Praha 148 00.

Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 15:53, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.