Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Po ukončení smlouvy s Elgas energy, s.r.o., jsem přešla k novému dodavateli, se kterým jsem byla už předem domluvená. Po 14 dnech mi bylo novým dodavatelem oznámeno, že došlo opět ke změně a dotazem na Eru jsem zjistila, že mým dodavatelem elektřiny je opět Elgas energy. Bylo to provedeno proti mé vůli a tento krok nebyl se mnou vůbec projednán ani oznámen. Telefonicky se není možno spojit, nereagují. S touto společností mám jen samé negativní zkušenosti, nepřiměřeně vysoké zálohy, dva roky bez řádného vyúčtování.
Žádám okamžité anulování opětovného převzetí dodávek
|
Tweet |
V tomto případě mohlo dojít k přechodu smlouvy (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o této skutečnosti musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy.
K převodu smlouvy k jiné společnosti, než se kterou byla smlouva uzavřena, by mohlo dojít:
- na základě žádosti spotřebitele, anebo
- na základě plné moci udělené spotřebitelem - např. novému dodavateli (v tomto případě společnosti ELGAS Energy, s.r.o.).
Jestliže společnost ELGAS Energy, s.r.o. provedla převod bez plné moci udělené spotřebitelem, mohlo by se jednat i o protiprávní jednání. V takovém případě spotřebitel není novou smlouvou zavázán a mohl by požadovat náhradu škody.
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, Praha 148 00.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.