Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Přestože jsem se stala obětí podvodného jednání firmy Stander pomocí praktik které zde popisují i ostatní zákazníci nakonec jsem se raději rozhodla zaplatit než bych riskovala další hrozící penále a úhradu soudního vymáhání. Bohužel jako ve všem i zde je firma Stander nesolidní a chce poslat jakési potvrzení na mailovou adresu stander@statima.pl na kterou nelze mail odeslat ,navíc požaduje zadat jako variabilní symbol velké S a za ním teprve čísla což nejde do internetového bankovnictví zadat,pouze číslice. Zkusila jsem adresu stander.statima.pl- dozvěděla jsem se že opět není funkční. Když už jsem vyhodila tisíce korun za neobjednané zboží,vrácené balíčky a doporučené dopisy s odmítnutím příštích dodávek ( které asi mohou kdykoli začít chodit znovu ) byla bych ráda kdyby semi celou tuto záležitost podařilo už uzavřít. Opravdu mi není dobře,po sebevraždě v rodině mám psychické problémy a potřebuji mít klid. Za hloupost jsem už snad zaplatila dost.Můžete mi prosím poradit jak dát nedohledatelné firmě vědět že jsem jí ty peníze poslala ( na účet u České spořitelny,neuvěřitelné k čemu se ten ústav je ochoten propůjčit).Česká obchodní inspekce na mou prosbu a dotaz vůbec nereagovala. Díky Milada Beránková Vacínova 420/9 180 00 Praha 8 mibera@email.cz
No peníze bych rád dostala zpátky ale nečekám to.Chci prostě celou záležitost už uzavřít.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Stander Sp. z.o.o., nejlépe doporučeně s dodejkou na adrese P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00 a upozornit společnost na to, že si spotřebitel nic neobjednal, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
I přesto však spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu uvedenou výše. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí po zaslané žádosti spotřebitelem o výmaz těchto údajů, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.