Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75904Podruhé koupená jízdenka kvůli nekomunikativnosti pokladní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

22 hodin 2 minuty

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2024, před 10 měsíci

Tereza Pešová

Znění stížnosti

Dobrý den,
předně chci uvést, že stížnosti prakticky nepodávám, ale toto už bylo lehce přes čáru.
obracím se na Vás s touto žádostí. Dne 14.4. jsem jela se synem z Berouna do Prahy. Koupila jsem dva lístky a protože vlak už měl každou chvíli odjet, ptala se paní pokladní, jak to je s nástupem kočárků a výtahy. Odkázala mě na nejbližší schodiště i přesto, že stačilo obejít dveřmi nádraží a najet po rovině. To jsem zjistila až později. Ze spěchu jsem se nepodívala na tabuli u pokladny na nástupiště a na jízdence nebylo uvedeno, takže jsem se motala mezi výtahy a vlak mi ujel. Vrátila jsem se k pokladně a rozumím, že je má chyba, že jsem se nepodívala na nástupiště, ale proč mi paní pokladní poradila schody, kde jsem zbytečně tahala velký kočár a neřekla např. jeďte tím posledním výtahem vlevo ... Viděla , že nádraží neznám a pospíchám. Tak jsem se zeptala, nebo spíše oznámila, že bych na tento koupený lístek jela dalším spojem. Na to paní pokladní na mě koukala, jakože jsem spadla z Marsu a neřekla ani "ano, na tento lístek můžete kdykoliv ten samý den" ani "ne, to není možné". Nemluvě o tom, že mi to jakožto pracovnice měla podle mě říct hned, tu informaci, že lístek platí na celý den. Jen na mě koukala a neřekla ani slovo. Za hodinu jsem se vrátila a byl mi prodán paní vedle lístek znovu :-) No a dnes jsem zjistila, že opravdu mohu jet na ten lístek ten samý den. Nemluvě o zpoždění, kdy vlak dokonce ani nepřijel a jeli jsme naštěstí se synem rychlíkem, který zastavil a vzal nás.
Je možné tato situace nějak řešit?

Děkuji, s pozdravem

T. Pešová


Požadované řešení

Poprosím o návrat peněz za lístek kvůli neochotě paní pokladní uvést věci na pravou míru- stačilo jen komunikovat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2024 15:42, před 10 měsíci

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Zároveň máme za to, že zaměstnanci společnosti by měli být cestujícím nápomocni a měli by je i řádně informovat o podmínkách využití jízdního dokladu, jestliže je jejich hlavní náplní práce zejména prodávat tyto jízdní doklady.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.