Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#75904Podruhé koupená jízdenka kvůli nekomunikativnosti pokladní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

22 hodin 2 minuty

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2024, před 9 měsíci

Tereza Pešová

Znění stížnosti

Dobrý den,
předně chci uvést, že stížnosti prakticky nepodávám, ale toto už bylo lehce přes čáru.
obracím se na Vás s touto žádostí. Dne 14.4. jsem jela se synem z Berouna do Prahy. Koupila jsem dva lístky a protože vlak už měl každou chvíli odjet, ptala se paní pokladní, jak to je s nástupem kočárků a výtahy. Odkázala mě na nejbližší schodiště i přesto, že stačilo obejít dveřmi nádraží a najet po rovině. To jsem zjistila až později. Ze spěchu jsem se nepodívala na tabuli u pokladny na nástupiště a na jízdence nebylo uvedeno, takže jsem se motala mezi výtahy a vlak mi ujel. Vrátila jsem se k pokladně a rozumím, že je má chyba, že jsem se nepodívala na nástupiště, ale proč mi paní pokladní poradila schody, kde jsem zbytečně tahala velký kočár a neřekla např. jeďte tím posledním výtahem vlevo ... Viděla , že nádraží neznám a pospíchám. Tak jsem se zeptala, nebo spíše oznámila, že bych na tento koupený lístek jela dalším spojem. Na to paní pokladní na mě koukala, jakože jsem spadla z Marsu a neřekla ani "ano, na tento lístek můžete kdykoliv ten samý den" ani "ne, to není možné". Nemluvě o tom, že mi to jakožto pracovnice měla podle mě říct hned, tu informaci, že lístek platí na celý den. Jen na mě koukala a neřekla ani slovo. Za hodinu jsem se vrátila a byl mi prodán paní vedle lístek znovu :-) No a dnes jsem zjistila, že opravdu mohu jet na ten lístek ten samý den. Nemluvě o zpoždění, kdy vlak dokonce ani nepřijel a jeli jsme naštěstí se synem rychlíkem, který zastavil a vzal nás.
Je možné tato situace nějak řešit?

Děkuji, s pozdravem

T. Pešová


Požadované řešení

Poprosím o návrat peněz za lístek kvůli neochotě paní pokladní uvést věci na pravou míru- stačilo jen komunikovat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2024 15:42, před 9 měsíci

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Zároveň máme za to, že zaměstnanci společnosti by měli být cestujícím nápomocni a měli by je i řádně informovat o podmínkách využití jízdního dokladu, jestliže je jejich hlavní náplní práce zejména prodávat tyto jízdní doklady.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.