#75906Neobjednaná zásilka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2024, před 9 měsíci

Jan Kopecký

Znění stížnosti

Dnes, 18.4.2024 mi společnost PPL doručovala zásilku č.*** s dobírkou na 1450 Kč. Po ověřění v aplikaci PPL jsem zjistil,že nemám žádné zasilky aktivní v přepravě. Lustrací, po zjištění odesílatele, že je jím FAN INTERNATIONAL, jsem zjistil,že obchoduje na portálu Allegro. Ani tam jsem neměl žádný obchod uzavřen a už vůbec ne od tohoto prodejce. Zásilku jsem nepřevzal z důvodu nezastižení a řidič jej uložil do výdejního boxu. Jelikož už mi bylo jasné,že je to podivné, že mi přijde balík, aniž bych si nějaký objednal, usoudil jsem, že je to podvod a zásilku odmítám převzít, na tož platit dobírku !!


Požadované řešení

Jen chci upozornit na podvodné jednání. Jak jsem psal výše, sám to vyřeším nepřevzetím balíku a tudíž i nezaplacením dobírky. Ať se balíček vrátí tam, odkud přišel :))


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2024 15:38, před 9 měsíci

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.

V případě, že by spotřebitel neobjednané plnění uhradil a nevěděl, že se jednalo o neobjednané plnění, vzniklo by na straně podnikatele (odesílatele) bezdůvodné obohacení. Bezdůvodné obohacení znamená, že se podnikatel obohatil bez toho, aniž by k tomu měl právní důvod. Takové obohacení by bylo možné po podnikateli vymáhat.

Upozorňujeme spotřebitele, že pokud by však objednávka z jeho strany učiněna byla, je povinen zaplatit kupní cenu a zboží převzít dle § 2118 občanského zákoníku. Nezaplacení kupní ceny či nepřevzetí zboží je porušení smluvní povinnosti a druhá strana by následně mohla po škůdci požadovat škodu z toho vzniklou (např. poštovné zpět a uskladnění zboží). Nepřevzetí balíku tedy obecně neznamená odstoupení od smlouvy (některé e-shopy však nepřevzetí za odstoupení považují). Pokud by chtěl spotřebitel od smlouvy odstoupit, je nutné toto oznámit společnosti.

Pokud by se jednalo o subjekt se sídlem v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 15:57, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.