Počet nahlášených stížností: | 446 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 9 |
Dnes, 18.4.2024 mi společnost PPL doručovala zásilku č.*** s dobírkou na 1450 Kč. Po ověřění v aplikaci PPL jsem zjistil,že nemám žádné zasilky aktivní v přepravě. Lustrací, po zjištění odesílatele, že je jím FAN INTERNATIONAL, jsem zjistil,že obchoduje na portálu Allegro. Ani tam jsem neměl žádný obchod uzavřen a už vůbec ne od tohoto prodejce. Zásilku jsem nepřevzal z důvodu nezastižení a řidič jej uložil do výdejního boxu. Jelikož už mi bylo jasné,že je to podivné, že mi přijde balík, aniž bych si nějaký objednal, usoudil jsem, že je to podvod a zásilku odmítám převzít, na tož platit dobírku !!
Jen chci upozornit na podvodné jednání. Jak jsem psal výše, sám to vyřeším nepřevzetím balíku a tudíž i nezaplacením dobírky. Ať se balíček vrátí tam, odkud přišel :))
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.
V případě, že by spotřebitel neobjednané plnění uhradil a nevěděl, že se jednalo o neobjednané plnění, vzniklo by na straně podnikatele (odesílatele) bezdůvodné obohacení. Bezdůvodné obohacení znamená, že se podnikatel obohatil bez toho, aniž by k tomu měl právní důvod. Takové obohacení by bylo možné po podnikateli vymáhat.
Upozorňujeme spotřebitele, že pokud by však objednávka z jeho strany učiněna byla, je povinen zaplatit kupní cenu a zboží převzít dle § 2118 občanského zákoníku. Nezaplacení kupní ceny či nepřevzetí zboží je porušení smluvní povinnosti a druhá strana by následně mohla po škůdci požadovat škodu z toho vzniklou (např. poštovné zpět a uskladnění zboží). Nepřevzetí balíku tedy obecně neznamená odstoupení od smlouvy (některé e-shopy však nepřevzetí za odstoupení považují). Pokud by chtěl spotřebitel od smlouvy odstoupit, je nutné toto oznámit společnosti.
Pokud by se jednalo o subjekt se sídlem v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.