Společnost


Smart Dry Cleaners s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#75923Nedostatečné odškodnění ztráty obleku při čištění

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.04.2024, před 9 měsíci

Aleš Melnický

Znění stížnosti

Dne 12.3.2024 jsem předal k čištění můj oblek na provozovně firmy Smart cleaners na Černém mostě. Zaplatil jsem 749,- Kč (včetně apreciace) a za týden přijel pro oblek.

Na provozovně byla pouze jedna zaměstnankyně, která během půl hodiny mezi svou prací oblek nenašla. Vzala si na mě kontakt, že ho předá manažerce firmy a že mě firma odškodní, jestli oblek nikdo nevrátí. Po dohodě s manažerkou jsem odeslal čestné prohlášení o ceně obleku (10.000,- a kopii účtenky.
Odpověď byla, že mám nárok na 10% pořizovací ceny, ale že dostanu 2.500,- vzhledem k okolnostem. Tuto částku však považuji za směšnou. Oblek, který stál před několika lety 10 tis.Kč dnes stojí 19 tis. Kč. Svůj oblek za několik posledních let jsem měl na sobě ne víc, než 10x a rozhodně jsem si neplánoval koupit jiný oblek.
V tuto chvíli jsem si byl nucen koupit oblek od stejné firmy za cca 12 tis., který není na míru, ale můj současný problém řeší. Odškodnění 2,5 tis. ale považuji za neúnosně malé a pro společnost Smart Dry Cleaners zanedbatelné.


Produkt

Oblek šitý na míru od společnosti obleky Koutný z roku 2015, na náprsní kapse s vyšitým monogramem, coby znakem vlastního střihu.


Požadované řešení

Požaduji, aby se firma Smart Dry Cleaners podílela na nákladech mé ztráty alespoň viditelným způsobem, který mě pomůže řešit nastalou situaci s jejich finanční pomocí.
V tuto chvíli mám náhradou sice nový oblek, ale konfekční, který není ve stejné kategorii, jako ztracený na míru šitý oblek. Jeho cena je při dnešních cenových poměrech téměř poloviční, než ekvivalent ztraceného obleku. Firma by se, dle mého názoru, měla podílet na ztrátě alespoň polovinou nového, i když o polovinu levnějšího obleku.
I po případném zaplacení 6 tisíc korun mě návštěva v provozovně firmy Smart Dry Cleaners bude stát 6 tisíc korun. Budu ale vědět, že se mi firma za ztracený oblek nesměje svým rozhodnutím o náhradě škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2024 09:14, před 9 měsíci

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo - čištění oděvu, přičemž dle § 2587 občanského zákoníku se dílem rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Podle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

V § 2952 OZ je přitom uvedeno, že se platí skutečná škoda. Dle komentáře k tomuto ustanovení se skutečnou škodou "rozumí újma vyjádřitelná penězi spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného oproti stavu, jaký tu byl před poškozením, a reprezentující majetkové hodnoty, které by bylo nutno vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu, popř. k vyvážení důsledků plynoucích z toho, že k uvedení v předešlý stav nedošlo, např. v podobě nákladů na obstarání stejné nebo obdobné věci a v případě, že se taková věc (např. poškozená součástka) již neprodává, ve výši ceny, za kterou lze věc vyrobit."

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.5.2024 13:42, před 8 měsíci

Vážený pane, Melnický,
moc nás mrzí, že došlo k této nepříjemnosti, kdy obsluha čistírny vydala Váš oblek jinému zákazníkovi (který ho bohužel nevrátil) a ještě jednou se Vám za ni velice omlouváme.
Při výpočtu náhrady škody při takové události se vždy vychází ze stáří a pořizovací ceny poškozeného oděvu. Textilní oděvy jsou zařazeny do tabulek životnosti - 4 roky. Po 4 letech má textilní oděv zůstatkovou hodnotu 21 % původní pořizovací ceny. Oděv svoji hodnotu ztrácí ať je používaný nebo ne. Je to stejné jako u jakýchkoliv jiných spotřebních věcí jako je např elektronika nebo automobil. V případě, že by byl oblek používaný extrémně, amortizace by se z důvodu nadměrného opotřebení ještě naopak zvětšila. Nicméně v této souvislosti si dovolujeme podotknout, že obsluha čistírny již při příjmu Vašeho obleku specifikovala na příjmovém dokladu jeho stav a uvedla „díra, poškození, pot“.
Námi navrhovaná částka odškodnění ve výši 25 % pořizovací ceny odpovídá dle amortizačních tabulek stáří oděvu tři a půl roku. Ačkoliv nás ztráta velmi mrzí a ještě jednou se za ni omlouváme, jsme přesvědčeni, že naše výše odškodnění je dostatečná vzhledem ke stáří obleku a stavu uvedeném na příjmovém pokladním dokladu.

Petra Štěpánová
jednatelka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.5.2024 14:52, před 8 měsíci


Aleš Melnický

Dobrý den paní Štěpánová,
nelze Vám upřít argumentační zručnost při řešení stížností vycházejících zřejmě z častého řešení podobných kauz. Ostatně i ledový klid a rutina při řešení sporu přímo v místě dával tušit, že obsluha neřeší vyjímečnou ztrátu, spíše naopak.

Vaši omluvu nepřijímám a slovo mrzí se prostě neslučuje se způsobem řešení, které jste tímto přijali - omlouvá se člověk, který ví, že udělal nevědomě něco špatného a rád by to napravil. Tady jsme svědky pokusu vše lacino schovat za hezká slůvka.

Kapitolou sama pro sebe je sada poznámek o stavu obleku (mimochodem jsem rád, že obsluha umí ochránit alespoň Vaše zájmy, když ty moje neochránila). Na kalhotách obleku byly povoleny švy a oblek měl jít na opravu - speciálně jsem na to obsluhu upozorňoval. Za pot nemohu - jsem zvyklý chodit do čistíren se špinavým prádlem.

Co říci závěrem - zřejmě víte, že se s Vámi soudit nebudu. Doufám, že budete mít alespoň tolik soudnosti, že cenu za čištění mě pošlete na účet společně s částkou Vámi označenou jako náhrada škody, protože do Vaší provozovny už opravdu přijít nechci. (číslo účtu Vám pošlu poštou).


Aleš Melnický

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2024 16:29, před 6 měsíci

Děkujeme stranám za reakce. Vzhledem k tomu, že společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat, stížnost přeřazujeme zpátky na spotřebitele a žádáme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází (tj. zda mu byla náhrada škody vyplacena), popř. o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.7.2024 16:37, před 6 měsíci


Aleš Melnický

Hodnocení: