Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Objednal jsem si tarif, na který sem čekal několik dní, i když to mělo být do druhého dne. Po čekání přijel kurýr kterému jsem zaplatil za dodání ničeho, protože mi žádnou kartu nedodal, přesto jsme platil 99 Kč dodání a 59 Kč dobírka za prázdnou obálku. Na infolince mi bylo sděleno, že žádná karta ani nepřijde. Tak se ptám, na co jsem platil za dobírku a kurýra, když je vše řešeno online?
Tarif
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si před převzetím zásilky a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili (tedy zda danou zásilku očekávají).
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den pane Belaji, mrzí mne, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti.
Rádi situaci prověříme, ale k tomu potřebujeme informace o dané objednávce. Budu ráda, když nám údaje zašlete i s odkazem na tento dTest přímo na email info@o2guru.cz, abychom to mohli prověřit.
Obecně mohu uvést, že pokud nebylo možné provést kompletní ověření online (provedení digitálního ověření prostřednictvím Moje O2), je zvolen náhradní způsob ověření vaší osoby a to prostřednictvím kurýra, kdy kurýr vaši osobu ověří a potvrdí nám, že jste tím, kdo si službu objednal. A za tuto službu je účtován poplatek.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: