Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chci od firmy anulovani smlouvy jelikož došlo k porušení smluvních podmínek ze strany společnosti. Společnost mi měla poskytnout úvěr ve výši 5000eur. Po podepsání smlouvy měli být peníze odeslány na můj účet do 72 hodin. Peníze zaslané nebyly, naopak mne společnost kontaktovala že mám poslat 150eur na jejich účet jinak mi peníze neposlou. Tohle ve smlouvě nebylo. Já nic platit předem nebudu. Od podpisu smlouvy uplynulo víc nes 72 hodin. Firma mi peníze nechce zaslat a tak chci smlouvu anulovat jelikož došlo k porušení podmínek že strany firmy. Nikdo semnou nemluvy a nikdo mi neodepisuje.
Porušení podmínek ze strany firmy.
Anulovani smlouvy.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že web (goldenoffinance.com) není v českém jazyce, není zde zaměření na českého spotřebitele. Web navíc neobsahuje úplné obchodní podmínky, nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva.
Pokud by se vztah řídil dle českého práva:
Obecně platí, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena distančním způsobem, a to ve lhůtě 14 dní.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupení se smlouva ruší od počátku a smluvní strany tak mají povinnost vrátit si vše, co bylo do té doby poskytnuto.
Spolu s odstoupením od smlouvy může spotřebitel zaslat také žádost o výmaz osobních údajů.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Pokud se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
V případě, že by se jednalo o subjekt ze zemí mimo EU, mohl by se spotřebitel obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.