Společnost


Adrimax s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#75991Nedodání zaplaceného zboží v termínu a následná trvající nekomunikace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.04.2024, před 9 měsíci

Martin Burša

Znění stížnosti

Dne 2. dubna 2024 jsem si u zmíněné společnosti objednal položku 3-fázový venkovní prodlužovací kabel 20m (ST9959606), v ceně za kus s DPH: 1 999,00 Kč. Objednávka byla zaevidována přes e-shop „eMOBILKY.cz“ pod číslem 2228***** a zaplacena předem.

Dne 7. dubna 2024 jsem obdržel mailovou informaci, cituji: INFORMACE K VAŠÍ OBJEDNÁVCE - eMOBILKY.cz - číslo: 2228*****, Aktuální doba expedice, kompletace vaší objednávky je obvykle v rozmezí 4-8 pracovních dní.

Žádosti o upřesnění přes mail, webovou samoobsluhu byly bez reakce a až dne 11. dubna se mi podařilo získat telefonickou informaci (kontakt přes +420 228 229 845), že večer či nejpozději druhý den ráno obdržím SMS o expedici, zboží se právě chystá…

Do dnešního dne, tedy 23. dubna 2024 nejenže SMS o doručení, natož zboží samotné, nedorazilo, ale navíc je kontaktní telefon permanentně směrován na hlásku „číslo, které voláte, nemůže přijmout Váš hovor, popř. neexistuje“.
Webová samoobsluha rovněž setrvalý stav, tj. stahujeme zboží z centrály.

Pokud pominu prostou laxnost e-shopu, začínám mít podezření na neoprávněného obohacení či podvod. Dtto bylo adresováno minulý týden do datové schránky společnosti, a opět bez reakce, jak jinak...


Produkt

stále nedodaná položka - 3-fázový venkovní prodlužovací kabel 20m (ST9959606)


Požadované řešení

Neprodlené dodání zboží či vrácení zaplacené částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2024 12:50, před 9 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Adrimax s.r.o., Světova 523/1, 180 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 12:33, před 7 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2024 18:05, před 6 měsíci

Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj, aby náš mohl informovat o vývoji případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.6.2024 22:32, před 6 měsíci


Martin Burša

Hodnocení:

Komentář: Dne 21. dubna 2024 jsem zkusil jakýsi apel "Výzva k narovnání" poslaný přes datovou schránku (DS) na pana jednatele, bohužel opět bez reakce. Dne 13. května jsem již sestavil "Předžalobní výzvu" a opět poslal přes DS na pana jednatele. Bez jakéhokoli dalšího komentáře mi dne 22. května 2024 byly vráceny peníze zpět na účet, ze kterého bylo zboží zaplaceno. Fakticky urovnáno, prakticky zůstala jen jakási "kocovina" a spousta zbytečné práce k tomu...