Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před časem mě kontaktoval pracovník této společnosti s tím, že mi zasílají ZDARMA vzorek nějakého produktu. Tento vzorek mi nikdy nepřišel, což dokládá i skutečnost, že mi volala pracovnice této společnosti s tím, že se jim balíček vrátil. Této pracovnici jsem sdělila, že si nepřeji, aby mi jakékoliv zboží posílali. Za několik dní mi přišla upomínka o zaplacení dlužné částky. Opět jsem volala na zákaznickou linku, s tím že jsem si nic neobjednala a žádala, aby mi přestali posílat upomínky. Přišly mi však další 2 upomínky, kde částky navyšují o administrativní poplatky a vyhrožují právním vymáháním.
Ráda bych tuto společnost požádala, aby mi přestala posílat upomínky o zaplacení zboží, které jsem si neobjednala a nebylo mi dodáno.
|
Tweet |
Na základě ustanovení § 1829 občanského zákoníku, náleží spotřebiteli právo na odstoupení od kupní smlouvy uzavřené po telefonu, jejímž předmětem je opakovaná dodávka zboží do 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. Pokud od uzavřené kupní smlouvy po telefonu spotřebitel řádné a včas odstoupí, zruší se tím smlouva od počátku a prodávající není oprávněn po spotřebiteli požadovat jakékoliv další platby nebo zasílat další zboží.
Doporučujeme tedy spotřebiteli zaslat písemný dopis, a to nejlépe doporučeně a s dodejkou, v němž odmítne jakékoliv další platby za zboží či doručování neobjednaného zboží s ohledem na výše uvedené informace. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím komunikace na dálku, bude se na dodávky dalšího zboží hledět jako na neobjednané plnění. U neobjednaného plnění dle § 1838 občanského zákoníku platí, že spotřebitel nemusí takové zboží vracet a ani o tom podnikatele vyrozumět.
Pokud je ujednáno, že se zboží dodává v pravidelných zásilkách, má spotřebitel právo odstoupit od každé jednotlivé zásilky bez udání důvodu do 14 dnů od doručení. Způsob úplného zrušení pravidelných zásilek se pak řídí smlouvou, popřípadě obchodními podmínkami. Spotřebitelce tedy doporučujeme uchovat si doklady o odstoupení od smlouvy.
Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitelka by měla vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu.
Dobrý den,
Uvítací balíček se k nám vrátil zpět a proto byla paní Hodboďová kontaktována s nabídkou přeposlání této první zásilky, nesouhlasila a proto jsme Uvítací balíček nepřeposílali. Protože se k nám ale tato první zásilka vrátila od České pošty pozdě a my jsme samozřejmě nevěděli, že se Uvítací balíček vrací byla automaticky vyexpedována další pravidelná zásilka doplňku stravy CLA Diet v ceně 328 Kč. Tuto zásilku jsme odepsali a paní Hodboďové nebude již nic zasíláno.
S pozdravem
Za Helvetia Apotheke
Dominika Rathanová
Zákaznický servis
Žádáme spotřebitelku o sdělení, zda je případ skutečně vyřešen. Pokud tomu tak je, může spotřebitelka celou stížnost uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit, stížnost proto uzavíráme.