Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.8.2015 jsem v CS Praha Ořech společnosti FATO Plus zakoupil velmi nekvalitní benzín natural. Auto nejelo a spotřeba postupně rostla , takže jsem po rozsvícení kontrolky sotva dojel k jiné ČS. 600 Kč vyletělo výfukem a měl jsem velké štěstí, že to auto zvládlo a po druhém doplnění plné nádrže kvalitního paliva se spotřeba vrátila k normálu. Dokončil jsem dovolenkovou cestu a snad to na autě nezanechalo trvalé následky.
18,44 l benzínu natural za 599,- Kč.
Zejména zjednání nápravy, aby se taková situace nemohla opakovat.
Případně úměrná finanční kompenzace.
|
Tweet |
Státní dozor nad kvalitou prodávaných pohonných hmot u provozovatelů čerpacích stanic provádí Česká obchodní inspekce, která je oprávněna ke kontrole jakosti paliv a odebrání vzorků motorových paliv, u nichž je pak na základě odborné analýzy posuzováno, zda vyhovují stanoveným jakostním parametrům technických norem. Spotřebitel může v případě podezření na nevyhovující jakost zakoupeného paliva, podat podnět dozorovému orgánu k provedení kontroly jakosti paliva u prodejce. Podnět lze podat přímo na stránkách ČOI prostřednictvím webového formuláře.
Pokud by byla prokazatelně zjištěna příčinná souvislost mezi zjištěným nejakostním palivem a v důsledku toho vzniklého poškození vozu spotřebitele, pak by vznikl spotřebiteli nárok na náhradu vzniklé škody.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.