Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Chci vypovědět internet od Cznet s.r.o., na infolince mi bylo řečeno, že budu muset zaplatit 2500kč protože jsem nedodržel minimální délku smlouvy.
Smlouvu jsem uzavřel v lednu 2022, na dobu neurčitou s minimem 3 roky. Je poplatek oprávněný? Neměl by být poměrný, t.j. zbývá mi 8 měsíců z 36 -> 555kč?
V účastnické smlouvě je napsáno toto:
Poskytovatel poskytuje Účastníkovi slevu na instalaci a zřízení služeb za podminky dodržení minimální sjednané doby trvání této Účastnické smlouvy (dále jen „Smlouva“) v délce, která je uvedena. V případě nedodržení uvedené délky trvání Smlouvy, je Účastník povinen poskytnutou slevu Poskytovateli vrátit. V takovém případě Poskytovatel vyúčtuje Účastníkovi zbylou částku, která bude ve výši rozdílu mezi cenou instalace uvedenou v této Smlouvě a již uhrazenou částkou za instalaci (pokud již byla uhrazena). Účastník vyúčtovanou částku uhradí Poskytovateli do 14 dní od ukončení Smlouvy. Cena instalace a aktivace služeb: 2.500 Kč s DPH. Tato smlouva se uzavírá na žádost účastníka na dobu neurčitou, nejméně na dobu min. 36 měsíců. Účastník svým podpisem níže prohlašuje, že mu bylo poskytovatelem umožněno uzavřít smlouvu na dobu trvání nejméně 12 měsíců (bez možnosti slev).
Kabelový internet fibernet (Kabelový internet až 100-1000 Mbit/s)
Snížení poplatku na 555kč.
|
Tweet |
Jestliže spotřebiteli byla poskytnuta sleva na instalaci internetu za podmínky, že u společnosti bude muset setrvat nejméně po dobu 36 měsíců, a smlouva následně byla spotřebitelem vypovězena před uplynutím 36 měsíců, je společnost oprávněna požadovat úhradu ceny za instalaci a aktivaci služeb, kterou spotřebiteli poskytla při uzavírání smlouvy, jestliže o této skutečnosti byl spotřebitel řádně informován.
Společnost však ze zákona nemůže požadovat žádnou další úhradu, kromě úhrady za dotované koncové zařízení, pokud si ho ponechá. To však z popisu stížnosti nevyplývá.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.