Společnost


Onlineticketshop B.V.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76014Zakoupené lístky na koncert Nicka Cavea: Onlineticketshop

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.04.2024, před 9 měsíci

Jan Šindelka

Znění stížnosti

Dobrý den, v roce 2021 jsme zakoupili lístky na koncert Nicka Cavea, který byl následně zrušen. Z
Onlineticketshop nám bylo řečeno, že lze vynaložené náklady uplatnit na jinou akci. Pokud toto nechceme, máme nárok na vrácení peněz v roce 2023. Po opakovaném požadavku na vrácení peněz už se nikdo neozval. Máte s tím prosím zkušenost a lze s tím něco dělat? Zaplacená částka: 3,772 Kč.

Mockrát děkuju!

Zdraví
Jan Šindelka


Produkt

koncert Nicka Cavea v O2 aréně v Praze dne 17. 5. 2021


Požadované řešení

vrácení uhrazené částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2024 12:25, před 9 měsíci

Spotřebitel má právo na vrácení peněžních prostředků, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta.

Pokud společnost Onlineticketshop B.V. je pouze zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce, platí, že došlo-li ke zrušení akce, jde konečná povinnost vrátit peněžní prostředky za pořadatelem akce.

Nevrátí-li pořadatel peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), a jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2993 občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pořadatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud však byl spotřebitel alespoň 3 roky v kuse neaktivní vůči společnosti při vymáhání těchto peněz, mohlo dojít k promlčení a právo na vrácení finančních prostředků by tak již zaniklo.

V případě potřeby další právní konzultace se může spotřebitel obrátit na naši telefonickou poradu na čísle 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Nizozemí), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2024 14:48, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.