Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem února jsem objednal zboží z internetové nabídky Temu, celkem 5 položek. Dne 6. března jsem dostal informaci Oznámení o doručení objednávky Temu . (#PO-053-02893916513911935). 7. března jsem zjistil, že 3 položky chci vrátit (cestavní kabela za 690 Kč neměla přibalená nasazovací kolečka (bylo tak inzerováno) pánské boxerky byly vyrobeny z neprodyšné tkaniny a náhrdelník měl vzkhled velice odlišný od fotografie v nabídce. V pátek 8. bdřezna jsem obdržel mail z Temu s dvěma kódy (QR a čárový) a s návodem na odeslání. Do balíkuk jsem přiložil kopii mailu s od voláním (cena 1311 Kč), zaabalil do igelitu, do krabice, do balilcího papíru a balík převázal. Dne 11.3. jsem balík odeslal (doklad mám). 25.března mi přišla robotická odpověď, že se žádost zamítá z důvodu opožděného vrácení. Inzerovaná lhůta na vrácení zboží je 90 dnů, náhle však byla uplatˇmována lhůta 14 dnů. Ale i tuto lhůtu jsem splnil, zboží jsem zaslal 5. den o pevzetí, mezitím byly víkendové dny. V zásilkovně jsem zjistil, že balík cestoval nejdříve po Evreopě (do Lublaně) a pak, se zpožděním, byl teprve vrácen do Temu (Irsko?). Po složitém odvolávání se mě mailem ujal agent "Milan", který mi sdělil, že reklamaci přijímá a cenu vráceného zboží (1311 Kč) mi vrátí (jako kredit na příští nákup nebo na účet). Odpověděl jsem na jeho mail a čekal na vrácení peněz. Když jsem věc na formuláři Temu urgoval, přišla mi opět robotická zamítavá odpdověď, stejná jako ta první. Už jsem se vyrovnal s tím, že peníze asi nedostanu, rád bych ale dostal zpět aspoň zaplacené reklamované uboží. Prosím o radu. (Na vyžádání mohu zalsat podrobnější data a kopie mailů.) Předem děkuji za radu. Miloš Kudera Brno, ***
společnost uznala reklamaci, ale nevrátila peníze ani zboží.
Jak postupovat v řešení? Temu inzeruje, že vrátit (zboží, reklamaci?) je možno do 25.5. 2024 (to by byly ony 3 měsíce). Telefon Temu nemá, vše obsluhuje robot (až na popsanou jednu výjimku, ta ale bez další odezvy)
|
Tweet |
Domníváme se, že prostřednictvím portálu Temu je možné uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem byla smlouva uzavřena. V obchodních podmínkách webových stránek temu.com je ale uvedeno, že společnost, která provozuje tyto stránky, může stranám pomoci v případě problému s objednávkou či dodávkou zboží.
Kontakty na společnost je možné nalézt ve spodní části webových stránek temu.com/cz pod odkazem "Kontaktujte nás".
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
Dle § 1831 občanského zákoníku zároveň platí, že v případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu spotřebitel zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, ledaže mu podnikatel nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
Pokud tedy spotřebitel zboží vrátil v uvedené lhůtě, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dear Valued Customer,
We refer to your email dated 26 April 2024. Thank you for bringing this matter to our attention. We regret to hear that your experience with us is less than satisfactory.
Upon receiving the email, we promptly conducted an internal investigation. Our records indicate that the three returned items in question was received by our warehouse on 30 April, and we have already issued a full refund for these three items. Please note that it typically takes 5-14 business days for the refund to appear at your original payment method.
We hope this sufficiently addresses your concerns. Please do not hesitate to contact us if you have any further questions.
We have included a Czech machine translation of this email below. Should you find any discrepancies between the Czech and English versions, please refer to the English version for our intended meaning.
Sincerely,
Temu Legal Team
Vážený zákazníku,
odkazujeme na Váš e-mail ze dne 26. dubna 2024. Děkujeme, že jste nás na tuto záležitost upozornil. Je nám líto, že Vaše zkušenosti s námi nejsou tak uspokojivé.
Po obdržení e-mailu jsme neprodleně provedli interní šetření. Z našich záznamů vyplývá, že předmětné tři vrácené položky byly do našeho skladu přijaty 30. dubna a za tyto tři položky jsme již vystavili vratku v plné výši. Vezměte prosím na vědomí, že obvykle trvá 5-14 pracovních dnů, než se vrácení peněz objeví na vašem původním způsobu platby.
Doufáme, že to dostatečně vyřeší vaše obavy. V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Níže přikládáme strojový překlad tohoto e-mailu do češtiny. Pokud byste mezi českou a anglickou verzí nalezli nějaké nesrovnalosti, podívejte se prosím na anglickou verzi, abyste zjistili, co jsme chtěli říci.
S pozdravem,
Právní tým Temu
Spotřebitel nás informoval, že záležitost se uzavřela v jeho prospěch.
Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.