Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 30.1.jsem si objednal na eshopu obuv. Druhý den na to mi zastupující společnosti odepsal, že tento typ již nemají na skladě a nabídnul mi alternativu. Moje otazka byla, zda je garance dodani bot do pátku. Az druhy den mi zastupujici odepsal: "ano, boty dnes odešleme a zásilkovna by je měla doručit zítra k Vám na dané výdejní místo." Ihned odeslal aniž bych tuto událost potvrdil. Zboží, jelikoz jsem jej nepotvrdil, jsem nevyzvednul. Nyní mi přišel dopis od spolecnosti Redogan: Porušení kupni smlouvy- Zakon č.89/2012Sb.,občanského zákoníku.
Eshop na svem webu uvadi v obchodních podmínkách následující: V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
Sálová obuv Joma
Za mě je situace absurdní, neboť jsem objednal zbozi, ktere nemeli skladem. Alternativu jsem nepotvrdil a tim padem jsem nepotvrdil ani nove vzniklou dohodu.
Za mě k žádnému poruseni kupní smlouvy nedošlo.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Pokud by tedy bylo možné smlouvu splnit, mohl by spotřebitel trvat na dodání objednaného zboží.
Pokud by však spotřebitel souhlasil s odstoupením od smlouvy, platí následující:
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v určené lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud společnost nabídla spotřebiteli dodání jiného zboží, avšak spotřebitel nabídku nepřijal, nebyla nová kupní smlouva uzavřena a spotřebitel by v takovém případě nebyl povinen zboží převzít.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu společnost e-mailem potvrdila ukončení vymáhání pohledávky. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.