Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 6 |
Dne 2.3.2024 ve večerních hodinách bylo u firmy KFC rozvoz (prodejna Praha Českomoravská 2420/15a) objednáno 30ks hot wings v ceně 497 Kč.
Objednávka byla při objednání zaplacena online. Čekal jsem proto pouze na to, až řidič přiveze zboží k předání.
Když jsem převzal od řidiče firemní tašku, tak jsem jí po několika málo minutách otevřel a zjistil, že zde je úplně jiné zboží (salát atd.) které jsem si neobjednal.
Řidiče jsem ještě zastihnul před domem, kam jsem vyběhl s úmyslem mu tašku (do které jsem pouze nahlédnul) obratem vrátit s požadavkem ať mi vydá mnou objednané zboží a tuto (s neobjednaným zbožím) si odveze.
Řidič však odmítnul (dle interních předpisů firmy) vzít si zboží zpět a poradil, obrátit se telefonicky na reklamační odd. firmy.
To jsem ihned udělal a ve firmě KFC mi bylo sděleno, že mnou zaplacených 30 hot wings mi řidič nově přiveze za několik minut. (neobjednané zboží které mi bylo předáno omylem si mám nechat jako kompenzaci pozdě dodané zásilky)
Když mi ani po 40 minutách žádné zboží nebylo dodáno, telefonoval jsem do firmy KFC znovu. Bylo mi sděleno, že už ten den z jejich prodejny žádný závoz nebude (ani tento ,,reklamační")protože ten den již za pár minut prodejna zavírá.
Reklamaci proto vyřeší vrácením peněz na můj účet. (neboť nedošlo k dodání objednaného zboží).
Čekal jsem, že k vrácení neoprávněně přijatých peněz firmou KFC dojde během několika dnů. Když k tomu nedošlo ani po 30 dnech, záležitost jsem telefonicky urgoval.(několikrát).
Vždy mi je sděleno, že reklamace bude zaurgována, ale nestále se neděje nic. (nikdo mě nekontaktoval, nesdělil podrobnosti kdo a jak reklamaci vyřizuje atd.)
Firma se nechová profesionálně jak bych očekával a jak bývalo v minulosti zvykem.
Vrácení peněz zaplacených 2.3.2024 za NEDODANOU OBJEDNÁVKU 30 ks hot. wings
|
Tweet |
Jestliže dodané zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. V tomto případě je nejlepší reklamovat zboží ihned, pokud tak ale učiněno nebylo, může spotřebitel reklamovat i později (např. pomocí formuláře na internetových stránkách https://kfc.cz/main/home/contact). Je vhodné k reklamaci také připojit fotografie produktu, aby prodávající mohl reklamaci lépe vyřešit.
K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu, specifičností atd.).
V tomto případě došlo k odstoupení od smlouvy v rámci reklamace. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy vzniká právo na vrácení zaplacené částky.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.