Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Přes webové stránky https://www.ticketportal.cz/ jsem si zakoupil lístky na koncert The Dire Straits Experience, který se měl konat v Ostravě 28.4.2024.
16.4.2024 jsem byl informován z emailové adresy Tickerportalu, že je koncert z organizačních důvodů zrušen. V emailu byl dále uveden email na pořadatele moraviapc@gmail.com , kterého jsem se pokusil kontaktovat.
Na uvedenou emailovou adresu pořadatele jsem se pokusil poslat email 3x, a to ve dnech 16.4., 18.4. a 23.4.2024.
Bohužel, doposavad jsem neobdržel odpověď ani na jeden z nich.
Dne 18.4. jsem kontaktoval Ticketportal CZ na jejich emailové adrese s prosbou o jiný kontakt na pořadatele. Odpověděli mi, že prosí o strpení.
V obecných obchodních podmínkách uvedených na vstupence je napsáno:
V případě zrušení Akce oznámí Pořadatel nejpozději do 10 dnů v místě nákupu vstupenky
náhradní termín konání nebo způsob vrácení vstupného.
10 dní již uplynulo a žádné informace jsem neobdržel.
Na internetu jsem našel název společnosti pořadatele:
Pořadatel: Moravia Promotion Concert s.r.o., Lidická 700/19, Brno-Veveří; IČO: 06446141; DIČ: CZ06446141;
Vstupenky na koncert The Dire Straits Experience Ostrava
Vrácení peněz
Kompenzace vstupenek
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Moravia Promotion Concert s.r.o., Lidická 700/19, 60200 Brno. Pokud by tak spotřebitel učinil a prodávající doručení zmařil, považovalo by se za doručené dle § 570 Občanského zákoníku.
V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
K informacím ohledně návrhu na zahájení insolvenčního řízení:
Návrh podává buď věřitel na svého dlužníka, který je v úpadku, nebo dlužník v úpadku sám na sebe. Insolvenční návrh se podává ke krajskému soudu, v jehož obvodu má dlužník v úpadku sídlo nebo se v něm převážně zdržuje. V tomto případě bude návrh podán Městskému soudu v Praze. Insolvenční návrh může podat i jediný věřitel, následně (v případě zahájení insolvence) však ostatní musí přihlásit své pohledávky.
Pro insolvenční návrh není předepsán povinný formulář, musí být však v písemné formě. Kromě toho jej navrhovatel musí podepsat a jeho podpis musí být úředně ověřen a zároveň musí splňovat zákonné podmínky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.
Omlouváme se spotřebiteli za nepřesnou informaci ve výše uvedeném vyjádření ohledně příslušnosti soudu k podání insolvenčního návrhu na společnost Moravia Promotion Concert s.r.o. Jelikož společnost sídlí v Brně, měl by být návrh na zahájení insolvenčního řízení podán u Krajského soudu v Brně, nikoli u Městského soudu v Praze. Zbylé vyjádření tímto však není dotčeno a zůstává v platnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.