Společnost


NIKAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76072Neuznaná reklamace zákezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.04.2024, před 9 měsíci

Emilie Jedličková

Znění stížnosti

Uplatnili jsme reklamaci našeho zájezdu do Istanbulu pořádeného CK NIKAL s.r.o. Důvodem byla skutečnost, že jsme nebyli odbaveni na letišti ve Vídni. Dostavili jsme se na vídeňské letiště ve 12.00 - přesto, že byl odlet letadla ve 13.40 přepážka letecké společnosti již byla uzavřena. Přes okamžitý telefonát na cestovní kancelář nám nebyla poskytnuta žádná pomoc. Byli jsme tak na základě pokynu zástupce cestovní kanceláře nuceni si koupit novou letenku. Nová letenka byla zakoupena ještě v čase před samotným odletem původního letu. Následně byl problém s dopravou na místo ubytování. Zástupce cestovní kanceláře nám neposkytl adekvátní český kontakt pro vyřízení dopravy. S ohledem na náš věk, a to, že nejsme jazykově vybaveni, cestujeme právě s cestovní kanceláří, abychom se do podobných problémů nedostávali. V tomto případě však cestovní kancelář neposkytla žádnou pomoc při řešení této krizové situace na letišti ve Vídni.
Vůči cestovní kanceláři jsme včas uplatnili reklamaci. Až po několikeré urgenci z naší strany došlo k jejímu vyřízení tak, že nám cestovní kancelář neposkytla žádnou finanční náhradu, ani neuznala, že došlo z její strany k nějakému pochybení.


Produkt

Zájezd „2023 Turecko Istanbul“ kód zájezdu CZ22NIK121 v termínu 18. 10. 2023 – 25. 10. 2023


Požadované řešení

Náhrada nákladů spojených s koupí nových letenek s leteckou společností Türkis Airlines let TK1888 v hodnotě 899,68 EUR


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2024 10:22, před 9 měsíci

Upozorňujeme spotřebitele, že doba, kdy může dojít k odbavení na letišti a kdy se odbavení ukončuje, závisí na jednotlivých aeroliniích. Z toho důvodu je třeba si tyto informace ověřit na webových stránkách. Dále platí, že na letiště Vídeň je doporučeno dorazit nejméně 2 hodiny před plánovaným odletem u kratších letů a 3 hodiny před plánovaným odletem u delších letů.

Pokud si tedy spotřebitel zavinil dané nesnáze sám tím, že na letiště nedorazil včas, může navíc pořadatel zájezdu podle § 2541 odst. 2 občanského zákoníku za svou pomoc požadovat přiměřenou náhradu skutečně vynaložených nákladů, pokud by mu nějaké náklady vznikly.

Delegát:
U některých zájezdů nenabízí cestovní kanceláře česky mluvícího delegáta. Pokud na něm z nějakého důvodu spotřebitel lpí, měl by si tuto informaci ověřit u dané cestovní kanceláře před samotným zakoupením zájezdu.

Pokud však měl být česky mluvící delegát součástí zájezdu, může spotřebitel jeho služby reklamovat.

Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas se vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2024 14:29, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.