Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
DObrý den. někdy v roce 2012 jsem se registroval do systemu cerd z důvodu uváděného že je to zdarma. Poté kliknutí na záložku na moje závazky a to bylo vše, od té doby až do letošního roku 2015 srpna kdy mi přišel mail z upomínkou že si mám zkontrolovat své závazky jsem se přihlásil až po regeneraci nového hesla jelikož jsem tam od roku 2012 nebyl a co nevidím? Jsou tam dvě Faktury jedna na 300,- a druhá na 2000,-Kč. ?? Vůbec nechápu když jsem si nic neobjednával. A když se na to podívám tak ty služby nebyly ani aktivní tak jak mohu něco dlužit? Přesi když něco nezaplatím a nedám souhlas tak nic nedlužím. A to ještě k tomu když se tam píše co jsem zjistil že služby jsou aktivní až po zaplacení tak když jsem nezaplatil tak jsem nic nevyužil a tudíž nic ani neplatím zpětné a to nemluvim ani o tom že nemám ověřenou adresu a účet tak jak tam mohu po 3letech mít Faktury?
Faktury moje závazky
Rada jak postupovat dále.
Ignorace mailů?
Zrušení registrace?
Co z fakturamy za nevyužité a nepřístupné služby které jsou možné až po zaplacení?
Zrušení osobních infoirmací společnosti.
|
Tweet |
Vždy záleží na okolnosti, zda spotřebitel provedl pouze registraci zdarma nebo si k bezplatné registraci objednal a zaplatil nějakou službu navíc. Pokud spotřebitel provedl jen bezplatnou registraci, tak lze tuto registraci samozřejmě zrušit, a to též bezplatně. Doporučujeme tak učinit prokazatelným způsobem písemným doporučeným dopisem s dodejkou. Není třeba registraci rušit žádnými jinými zvláštními kroky- jako např. mít notářsky ověřený podpis atd., což tato společnost v podmínkách tvrdí. Požadavek na notářské ověření je vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy ve vztahu ke spotřebiteli nepřiměřený.
Pokud byla registrace bezplatná, tak i zrušení musí být bezplatné. Pokud byla registrace možná přes internet, tak zrušení registrace musí být možné také jednoduchou cestou např. dopisem. Z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu je však pro spotřebitele lepší zaslání doporučeně s dodejkou, s tím, že spotřebitel si dobře uschová kopii odeslaného dopisu, který bude sloužit jako důkaz, že byla registraci spotřebitelem zrušena.
Uvedené písemnosti je třeba zaslat písemným doporučeným dopisem na sídlo společnosti (adresu podnikatele dle obchodního rejstříku) nebo uvedenou kontaktní adresu pro písemnosti této společnosti na jejích internetových stránkách.
V doporučeném dopise bude vhodné uvést následující text:
Jelikož je registrace bezplatná, je důvodné očekávání, že zrušení registrace bude rovněž bezplatné. Pokud tomu tak není, považujete smlouvu za neplatnou z důvodu uvedení v omyl a z důvodu rozporu s dobrými mravy. Registraci si tedy přejete bezplatně zrušit.
Pokud totiž byla registrace bezplatná, nemůže být její zrušení zpoplatněno, takové ujednání je nepřiměřené a tudíž na základě § 1813 občanského zákoníku neplatné.
Zároveň spotřebiteli doporučujeme zaslat společnosti s výše uvedeným dopisem rovněž žádost o odstranění osobních údajů z jeho databáze. Takové zpracování osobních údajů je obvykle v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitel písemně svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník její osobní údaje z databáze odstranit (viz § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů). Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení zákona o ochraně osobních údajů.
Nesouhlas s dalším zpracováním osobních údajů je nutné vyslovit dle uvedeného zákona písemně (tzv. Žádost o odstranění osobních údajů z databáze). To se může stát buď dopisem (z důvodu prokazatelnosti jednání doporučeným s dodejkou) nebo i e-mailovou zprávou na adresu toho, kdo databázi vede. Pokud spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Bude-li podnikatel ignorovat uvedenou žádost o vyřazení z databáze, může spotřebitel podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Podstatné pro posouzení případu bude, zda spotřebitel učinil kliknutím na stránkách společnosti objednávku placených služeb, popřípadě s čím vyjádřil souhlas při odkliknutí souhlasu s bezplatným členstvím. Pokud skutečně došlo v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami k přechodu na placené členství spotřebitele, doporučujeme ho co nejdříve ukončit-vypovědět v souladu se smluvními podmínkami společnosti. V těchto typech smluv bývá často stanovena i automatická prolongace smlouvy, která není zákonem zakázána. Prolongace znamená, že pokud smlouvu neukončíte před koncem doby, na kterou je sjednána, automaticky se prodlouží. Je také možné, že objednávka nebyla závazná, až do okamžiku zaplacení, což pokud spotřebitel neprovedl, neplynou mu žádné závazky, avšak záleží na formulaci ve smluvních podmínkách.
Doporučujeme spotřebiteli, aby si své učiněné objednávky na stránkách společnosti CERD náležitě prostudoval, spolu s obchodními podmínkami platnými v době objednávky.
Pokud se na stránkách společnosti CERD ČR s.r.o. spotřebitel pouze zaregistroval a neobjednal žádnou placenou službu, tak se jedná skutečně jen o bezplatnou registraci, jak společnost sama inzeruje na svých internetových stránkách. Co spotřebitel udělal je tedy registrace a poskytnutí osobních údajů.
Na internetových stránkách společnosti CERD ČR s.r.o. je u poskytované služby nazvané bezplatná registrace sdělena spotřebitelům následující informace: "Registrace do systému CERD je rozdělena dle typu subjektu. Vyberte si konkrétní typ subjektu, který Vám odpovídá. Základní bezplatnou registrací získáte bezplatný přístup k vybraným službám Centrálního registru dlužníků a možnost objednávat placené služby."
Pokud však byla uzavřena mezi smluvními stranami smlouva týkající se placených služeb poskytovaných společností, je třeba zaplatit dohodnutou cenu služby. Bude vhodné zjistit, zda kliknutím na službu "Moje závazky" nebyla uzavřena smlouva o placených službách. Služba nahlížení do registru dlužníků - zpoplatněná částkou 2000 Kč, potvrzení o bezdlužnosti zpoplatněné částkou 300,- Kč.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.