Počet nahlášených stížností: | 174 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 10 |
Dobrý den,
přes Váš reklamační formulář, který jsem vyplnila, mi byla reklamace 2x zamítnuta pro nedodání potřebné fotografie.
Udělala jsem tedy novou reklamaci s fotografií obalu zvlášť, jak požadujete a zvlášť výrobku. Ale byla možnost pouze jedné fotografie výrobku, kde není zřetelné důležitý nedostatek a to odpovídající materiál a velikost. Pouze barva lišící se od objednávky.
Objednávka byla ze dne 24.4.2024 s č. ***
Zaslaný výrobek měl 3 nedostatky
1) lišící se velikost od objednávky
2) lišící se barva od objednávky
3) materiál není vhodný na pláž s kamínky (tenká podrážka
Žádám o uznání reklamace a odstoupení od objednávky a zaslání Kč na účet.
Unisex plážové boty do vody bílé s modrými pruhy vel XL Objednáno dne 25. 4. 2024 Číslo objednávky *** Číslo zákazníka ***
Odstoupení od smlouvy a Vrácená Kč na účet
|
Tweet |
Podle § 555 občanského zákoníku platí, že se právní jednání posuzuje podle svého obsahu. Pokud tedy bylo z komunikace jasné, že spotřebitelka požaduje vrácení finančních prostředků, jednalo by se pravděpodobně o odstoupení od smlouvy nikoliv o reklamaci.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitelka by tak měla trvat na odstoupení od smlouvy.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.