Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stěžuji si na postup paní JN, která zasáhla negativně do mých vlastnických práv. Nedala mi šanci převzít výrobek z odstoupení od smlouvy prodávajícího.
Když jsem se sháněl po tom zda mi výrobek zašlou tak jsem dostal odpověď, že to dali k likvidaci. Netrvalo to ani měsíc a to se nejedná o zboží podléhající rychlé zkáze. Dále hodnocení výrobku 100procent vadný, tak úplně neodpovídá když jsem to nemontoval tak nemůže být vadný. Popřípadě by oprava mohla stát 500,-
Tak to by mohl eshop každé vrácené zboží hodnotit jako použité vadné. Dále prodat a zákazníkům sdělit že to mají v ekolikvidaci.
Nenapsala v emailu že si můžu zboží vyzvednout. To je sice na faktuře ale ta nebyla přiložena. Jen na webových stránkách.
její vyjádření:
Dobrý den,
zasílám Vám informaci k akceptaci odstoupení od smlouvy u vráceného zboží, kód: *** , faktura č. ***
Dle Obchodních podmínek společnosti CZC.cz s.r.o.:
- zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující
- je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vrácenou částku
Vámi vrácené zboží vykazuje mechanické poškození. Při kontrole na technickém oddělení bylo zjištěno:
- montováno, poškozeno
V tomto případě uplatní prodávající nárok na náhradu snížení hodnoty zboží, a to ve výši 100 %, protože takto poškozené zboží je dále neprodejné, a bez jakékoliv záruky. Tento nárok bude započten proti vrácené částce.
--------------------------
Dobrý den,
jak jsem psala v předchozím emailu, prodávající uplatnil nárok na náhradu snížení hodnoty zboží, a to ve výši 100 %, protože takto poškozené zboží je dále neprodejné, a bez jakékoliv záruky. Produkt samotný byl dán do ekolikvidace.
Děkuji
S přáním krásného dne
JN
Pracovník backoffice
***
Allegro Retail a.s.
Brodská 570, 261 01 Příbram
MB GIGABYTE B650M S2H/AM5/mATX
Chci, aby tu desku vyzvedli z ekolikvidace a zaslali mi ji zpět.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Domníváme se, že pokud bylo zboží namontováno běžným způsobem, nemělo by dojít k jeho poškození takovým způsobem, že by bylo neopravitelné či dále neprodejné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.