Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#76103Zamítnutí reklamace vrácení zboží v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.04.2024, před 9 měsíci

Veronika Mádle

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s pomocí o vyřízení neuznané reklamace. Objednala jsem (18.4.2024) dárkovou kazetu s parfémem a tělovým krémem CAROLINA HERRERA Good Girl Set 150 ml. Toto zboží jsem v zákonné lhůtě (26.4.2024) vracela obchodu zpět s tím, že se jednalo o nevhodný dárek. Zboží jsem vracela kompletně tak, jak jsem ho i obdržela. Nebylo zabalené v celofánu apod. Pouze v dárkové krabici se spodní papírovou částí, kterou jsem i vracela zpět.
Vše jsem vracela přes Alza Box řádně zabalené, aby nedošlo k poškození. Nevidím tedy důvod, proč by zboží nemohlo být ve 14 denní lhůtě vráceno.

Po převzetí technikem však přišlo vyjádření, že se má reklamace zamítá z důvodu: "Případ se zamítá, protože došlo ke spotřebování zboží." Více informací ohledně výluk a zamítnutí naleznete v našem reklamačním řádu. Ovšem nikde v reklamačním řádu nestojí to, že by se nedala dárková sada vrátit, pokud jsem zboží odeslala tak, jak jsem ho i obdržela. A já sama si nejsem vědoma, že by zboží mělo být údajně spotřebováno. Žádám tedy o řádné prošetření případu a uznání reklamace.


Produkt

Dárková sada parfémů CAROLINA HERRERA Good Girl Set 150 ml


Požadované řešení

Uznání vrácení zboží v zákonné lhůtě a tedy uznání reklamace dobropisem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2024 16:10, před 9 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní. Občanský zákoník v § 1837 uvádí výčet výjimek, kdy není možné od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní. Spotřebování zboží však není ve výčtu výjimek uvedeno. Žádáme tedy společnost o uvedení zákonného důvodu, z kterého bylo odstoupení od smlouvy odmítnuto.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.5.2024 10:24, před 9 měsíci

Dobrý den,

děkuji za Váš příspěvek.

Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail?
Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.

Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.5.2024 14:41, před 9 měsíci


Veronika Mádle

Dobrý den, jednalo se o reklamaci číslo AVRA24541802. Dle domluvy s kolegou jsem nakonec vrátila zboží zpět a měla by být reklamace vyřízena dobropisem. Jelikož se opravdu jednalo o chybu z Vaší strany a reklamace mi měla být uznána - vracela jsem zboží v kompletním, neporušeném stavu. Dnešním dnem se měla zásilka vrátit k Vám na sklad (dle trasovacího čísla DPD). A následně by mělo dojít k vystavení dobropisu. Poprosím tedy o ověření situace. Děkuji, Veronika Mádle

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.5.2024 17:00, před 9 měsíci

Dobrý den,

moc děkuji za upřesnění. Eviduji, že celá situace je z naší strany již zařízena. Po vrácení produktu Vám bude v rámci nové reklamace vystaven dobropis. Prosím Vás proto zatím o strpení, budeme Vás o vrácení finančních prostředků neprodleně informovat.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.5.2024 20:23, před 8 měsíci


Veronika Mádle

Hodnocení: