Společnost


HM Revenue and Customs

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76116Podvodníci a na ně navazující vraceči.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
30.04.2024, před 8 měsíci

Josef Kalina

Znění stížnosti

Vážení, velice nerad bych ublížil této paní,která mě oslovila emailem a poslala mi velmi strohý (a proto podezřelý email,nevím sice kde vzala tento e-kontakt),a který se mi proto zdá velmi podezřelý.Uvádím,že má pravděpodobně navazovat na moje dvě podání u vás ohledně podvodníků na internetu v obchodování s kryptoměnami podvodným způsobem a vyttvoření si tak imaginárního bílého koně pro další nekalé obchody,které jste již řešili zhruba před 2 měsíci,(GELION 24 a GLOBAL NEWS TRADE.TOP).Nyní na to jakoby plynule navazuje jakási "záchranka", což je právě tento email který chce jakoby mě napomoci s navrácením peněz z účtů, které jakoby dál pokračovali v obchodování na mé jméno, ale už beze mě a údajně byly tyto účty zablokovány! Nerad bych se proto pustil do dalšího podvodného kolečka s podvodníky!
Text doručeného emailu: hlavička: Darina Sestinova [darina.sestinova@security-smart.org], 12.04.2024, 13.20 hod. KOMU:undisclosed-recipients: tento email jsem obdržel:
"Vážený zákazníku,Doufáme, že jste zdraví. Píšeme vám jménem HM Revenue and Customs. Důležitá zpráva o vašem bankovním účtu Barclays. Nedávné vyšetřování CyberSmart Investment Recovery Agency ve spojení s Interpolem odhalilo na vašem účtu značné finanční prostředky.
Tento účet byl identifikován kvůli předchozím transakcím,které mohou představovat hrozbu pro vaši finanční bezpečnost. Ukázalo se, že účet byl využíván k nelegálním transakcím, včetně praní špinavých peněz a dalších nelegálních aktivit.
Chápeme, že vás to může znepokojovat. Chceme vás však ujistit, že naším hlavním cílem je vaše bezpečnost a ochrana vašich finančních zájmů. Jsme připraveni podniknout veškerá nezbytná opatření k vyřešení této situace.
Chcete-li znovu získat kontrolu nad svým účtem a používat své prostředky, musíte svůj účet aktivovat. Jsme připraveni vám poskytnout veškerou potřebnou pomoc a poskytnout podrobné pokyny, jak na to.
Kontaktujte nás prosím co nejdříve pro další informace a pokyny k aktivaci účtu. Jsme připraveni zodpovědět všechny vaše dotazy a zařídit všechny procesy tak, aby vám vyhovovaly.
Děkuji za pozornost, kterou tomuto problému věnujete. Vaše spolupráce je pro nás důležitá a jsme připraveni vám v této těžké době pomoci. odesílatel:Darina Sestinova [darina.sestinova@security-smart.org] Jsem v této době již velice opatrný,než někomu v této záležitosti odpovím.Proto vás žádám o prověření této zprávy, která se mi zdá,jak jsem již psal velmi podezřelá.Děkuji Kalina Josef


Požadované řešení

Prosím o prověření zda-li se tomuto emailu dá věřit, nebo jde o další podvod?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2024 13:05, před 8 měsíci

Dle dostupných informací HM Revenue and Customs (HMRC) je daňový, platební a celní úřad Spojeného království a Barclays je britská mezinárodní bankovní a finanční společnost se sídlem v Londýně.

Dle našeho názoru se i v tomto případě jedná o phishing, kdy se podvodníci vydávají za HMRC a snaží se tak získat osobní či platební údaje od spotřebitele. Na tuto skutečnost upozorňuje i HM Revenue and Customs na svých stránkách, kde doporučuje se v případě obdržení phishingového e-mailu, podezřelého telefonátu či textové zprávy týkající se HMRC obrátit na adresu phishing@hmrc.gov.uk, na kterou je vhodné obdržený e-mail i přeposlat.

Více informací ohledně kontaktování HMRC nalezne spotřebitel zde: https://www.gov.uk/government/organisations/hm-revenue-customs/contact/reporting-fraudulent-emails.

Příklady phishingu uvádí HMRC na svých stránkách zde: https://www.gov.uk/government/publications/phishing-and-bogus-emails-hm-revenue-and-customs-examples/phishing-emails-and-bogus-contact-hm-revenue-and-customs-examples#tax-refund-and-rebate-scams.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 17:59, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 13:12, před 3 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.