Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Cca před dvěma týdny jsem zakoupil v prodejně Praha 8 Střelničná jádra vlašských ořechů 200g KAUFLAND-KLASIK (použitelnost do prosince 2024). Při včerejším otevření jsem zjistil, že obsah silně páchne a je nepoživatelný. Dnes jsem se je snažil reklamovat, byl jsem však striktně odmítnut protože jsem nedokázat předložit účtenku. Na námitky že je zboží prokazatelně k Kauflandu pracovnice reagovala že může být z jiné prodejny. Moji žádost o zahájení standardního reklamačního řízení podrážděně odmítla, že bez předložení nějaké formy účtenky se se mnou vůbec nebude bavit. Po návratu domů jsem si ze stránek ČOI stáhl základní reklamační pravidla, vytiskl je a vrátil se do prodejny. Odkaz na text přikládám - viz odstavec Podrobnosti. Odmítla je číst a na dotaz kdo se mnou reklamaci sepíše výsměšně pronesla "Třeba Pámbu. Zkuste to." Čímž se v podstatě bagatelní reklamace v hodnotě cca 60 Kč rázem změnila v hrubé porušení zákonů, o etice nemluvě. Původně jsem chtěl událost řešit přímo s ČOI, činím však pokus vše urovnat stížností bez zaangažování státních orgánů.
Absolutní ignorování zákonů platných v ČR: https://www.uschovna.cz/zasilka/PEJUIISUL2CH4Z5I-CFR
Vyřízení reklamace formou vrácení kupní ceny, nenechávat řešit reklamace individua pohrdající zákony i zákazníky.
|
Tweet |
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu, specifičností zboží atd.).
Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].
Pokud by se problém s jakostí potravin opakoval, mohl by spotřebitel rovněž zvážit podání podnětu Státní zemědělské a potravinářské inspekci, která je dozorovým orgánem v oblasti kvality potravin rostlinného původu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Hodnocení:
Komentář: Úspěšně ukončeno - omluva a mírné odškodnění za vzniklé útrapy ze strany Zákaznického centra (s prefabrikovaným textem mírně přizpůsobeným danému případu). Následně na prodejně Střelničná se jim zprvu do vracení peněz moc nechtělo, naštěstí jsem měl s sebou vytištěnou komunikaci se Zákaznickým centrem a tak všechno nakonec dobře dopadlo. Nemít ji, asi by se opakovala situace z 30.dubna. Chtělo by to zřejmě vyčistit ten Augiášův chlév, ale když to ústředí pobočce trpí ... proti gustu žádný dišputát. Děkuji d-testu za pomoc, bez něj by cesta ke spravedlnosti byla silně trnitější.