Společnost


Kaufland Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:606
Z toho za letošní rok:66
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

63%
37%
Toto skore je založeno na 103 stížnostech.

#76127Odmítnutí přijmout reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.04.2024, před 8 měsíci

Miloslav Turek

Znění stížnosti

Cca před dvěma týdny jsem zakoupil v prodejně Praha 8 Střelničná jádra vlašských ořechů 200g KAUFLAND-KLASIK (použitelnost do prosince 2024). Při včerejším otevření jsem zjistil, že obsah silně páchne a je nepoživatelný. Dnes jsem se je snažil reklamovat, byl jsem však striktně odmítnut protože jsem nedokázat předložit účtenku. Na námitky že je zboží prokazatelně k Kauflandu pracovnice reagovala že může být z jiné prodejny. Moji žádost o zahájení standardního reklamačního řízení podrážděně odmítla, že bez předložení nějaké formy účtenky se se mnou vůbec nebude bavit. Po návratu domů jsem si ze stránek ČOI stáhl základní reklamační pravidla, vytiskl je a vrátil se do prodejny. Odkaz na text přikládám - viz odstavec Podrobnosti. Odmítla je číst a na dotaz kdo se mnou reklamaci sepíše výsměšně pronesla "Třeba Pámbu. Zkuste to." Čímž se v podstatě bagatelní reklamace v hodnotě cca 60 Kč rázem změnila v hrubé porušení zákonů, o etice nemluvě. Původně jsem chtěl událost řešit přímo s ČOI, činím však pokus vše urovnat stížností bez zaangažování státních orgánů.


Produkt

Absolutní ignorování zákonů platných v ČR: https://www.uschovna.cz/zasilka/PEJUIISUL2CH4Z5I-CFR


Požadované řešení

Vyřízení reklamace formou vrácení kupní ceny, nenechávat řešit reklamace individua pohrdající zákony i zákazníky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2024 10:02, před 8 měsíci

Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu, specifičností zboží atd.).

Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].

Pokud by se problém s jakostí potravin opakoval, mohl by spotřebitel rovněž zvážit podání podnětu Státní zemědělské a potravinářské inspekci, která je dozorovým orgánem v oblasti kvality potravin rostlinného původu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.5.2024 14:10, před 8 měsíci

Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.5.2024 06:13, před 7 měsíci


Miloslav Turek

Hodnocení:

Komentář: Úspěšně ukončeno - omluva a mírné odškodnění za vzniklé útrapy ze strany Zákaznického centra (s prefabrikovaným textem mírně přizpůsobeným danému případu). Následně na prodejně Střelničná se jim zprvu do vracení peněz moc nechtělo, naštěstí jsem měl s sebou vytištěnou komunikaci se Zákaznickým centrem a tak všechno nakonec dobře dopadlo. Nemít ji, asi by se opakovala situace z 30.dubna. Chtělo by to zřejmě vyčistit ten Augiášův chlév, ale když to ústředí pobočce trpí ... proti gustu žádný dišputát. Děkuji d-testu za pomoc, bez něj by cesta ke spravedlnosti byla silně trnitější.