Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76135Porušení podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 7 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.05.2024, před 8 měsíci

Agata Makhno

Znění stížnosti

Dobrý den, máme velmi nepříjemnou situaci jako zákazníky Invia, 29.04 koupili jsme zájezd (19.05-26.05) do Hilton ras al khaimah na pobočce invia Zličin, hned jsme zaplatili ten cely zajed a podepsali s invia smlouvu z obou stran, s námi na pobočce to řešila N.T. 30.04 nám zavolal M.M. a řekl že cena se zvýšila na ten zájezd a že musíme doplatit 3400 Kč. Pan M. řekl že buď to doplatíme anebo zájezd zruší. Poslal nám novou smlouvou (tu samé kterou jsme už podepisovali) ale s novou cenou. My jsme chtěli vědět v čem problém je, proč jenom tak se může zvýšit ta cena i když jsme už všechno zaplatili a podepsali, a proč musíme podepisovat novou smlouvu.
Na to pan Miškech řekl že to byla chyba na straně Blue Style, že oni to nepotvrdili v čas a proto musíme doplatit. My jsme dorazili do toho Blue Style (pobočka Pankrac), a nám na jejich pobočce řekli, že 18:00 Invia to zrušila (s tím že jsme podepsali smlouvu a zaplatili v 17:00). Pak jsme znovu zavolali panu M., vysvětlili tu celou situaci z Blue Stylu, na co on nám řekl že zkusí to vyřešit s tím Blue Stylem, ale už za cca 5-10 minut poslal do mailu žádost o vracení peněz. Takže situace je taková že Invia nám říká že problém je na straně Blue Style, Blue Style říká že problém na straně Invia, a proč teda za jejich chyby musí platit zákazník? Pan Mišckech vůbec nechce vyřešit situaci, problém který na straně Invia, protože podepsali jsme smlouvu rovnou s Invia a zaplatili jsme rovnou Invia, ale ten přístup k zákazníků je fakt nepříjemný. Blue Style se snaží nějak s námi vyřešit tu situaci a říká že to tak stát nemůže, když už podepsána ta smlouva a záplacen cely zájezd. Takže Blue Styl říká že chyba na straně Invia, což Invia říká že chyba na straně Blue Styl. Ale nakonec my buď přijdeme o zájezd nebo budeme muset zaplatit více, jen proto že CK buď Invia a Blue Style to nemůžou vyřešit mezi sebou. Proč je vina na Zákazníkovi v takovém případě a musí za jejich chyby platit on? Pan Miškech říká že to prostě řešit s Blue Stylem nemůže ani nechce a že buď přijdeme o zájezd nebo doplatime.
Teď konečně cena se zvýšila ještě víc kvůli tomu, že my jsme koupili ten zájezd během víkendové ceny, a pak když invia ten zájezd zrušila, a máme kupovat ten nový zájezd, už tím to dražší ještě o 2000 Kč, a znovu nebylo to na naše straně.


Produkt

Smlouva o zájezdu č: *** Variabilní symbol : ***


Požadované řešení

Chtěli bychom jet na ten zájezd co jsme koupili a zaplatili, a který máme podle smlouvy, aby ten, kvůli komu ten problém nastal, tu situaci vyřešil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2024 13:20, před 8 měsíci

Cenu zájezdu je možné zvýšit jen ze zákonem stanovených důvodů. Dle § 2530 odst. 2 občanského zákoníku může pořadatel cenu zájezdu zvýšit, zvýší-li se:
- cena za dopravu vyplývající ze zvýšení cen pohonných hmot nebo jiných zdrojů energie,
- daně, jakákoli dodatečná obdobná peněžitá plnění nebo úplaty z cestovních služeb poskytovaných podle smlouvy třetími stranami, které se přímo nepodílejí na poskytnutí zájezdu, včetně plateb spojených s dopravou, nebo
- směnný kurs české koruny použitý pro stanovení ceny zájezdu.

Zároveň pořadatel může cenu z výše uvedených důvodů zvýšit jen, pokud:
- je to výslovně ujednáno,
- zákazník má právo na snížení ceny zájezdu z důvodu snížení nákladů uvedených v § 2530 odstavci 2, ke kterému dojde v době mezi uzavřením smlouvy a zahájením zájezdu, a
- je ujednán způsob výpočtu cenových úprav.

Dle § 2530a občanského zákoníku pořadatel doručí oznámení o zvýšení ceny podle § 2530 odst. 2 v textové podobě zákazníkovi nejpozději dvacátý den před zahájením zájezdu. Oznámení musí být jasné a srozumitelné a musí obsahovat zdůvodnění zvýšení ceny a výpočet tohoto zvýšení. Doručí-li pořadatel oznámení o zvýšení ceny zákazníkovi později než dvacátý den před zahájením zájezdu, nemá zvýšení ceny právní účinky.

Z popisu stížnosti vyplývá, že oznámení o zvýšení ceny zájezdu bylo spotřebiteli sděleno dne 30. 4. 2024 prostřednictvím hovoru. I kdyby oznámení bylo učiněno v textové podobě z důvodů uvedených v § 2530 odst. 2 občanského zákoníku, nemělo by v takovém případě účinky vzhledem ke skutečnosti, že zájezd se měl uskutečnit v období od 19. 5. do 26. 5. Oznámení učiněné dne 30. 4. 2024 by bylo tedy opožděné a neúčinné, jelikož bylo doručeno později než dvacátý den před zahájením zájezdu.

Jestliže spotřebitel uzavřel se společností (v tomto případě Invia.cz, a.s.) smlouvu o zájezdu, je společnost povinna obstarat pro zákazníka zájezd. V tomto případě tedy máme za to, že spotřebitel může trvat na obstarání zájezdu dle smluvených požadavků.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 17:59, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 13:01, před 3 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.