Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podvodná Faktura za neobjednané služby,s firmou jsem nikdy nejednala,neznam ji, náhodou jsem fakturu objevila ve spamu, nelze na jejich email odpovědět
číslo účtu: 2101957353 / 2010 vedený u peněžního ústavu FIO Banka a.s.
VS: ***
částka: 6390 Kč
Nevyžádaná faktura
Zrušit fakturu,nespamovat a nekontaktoval mě a mojí firmu
|
Tweet |
Dle dostupných informací (https://wwwregistr.cz/vop) smluvní vztah mezi subjekty, firmami a fyzickými osobami vzniká úhradou faktury. Po uhrazení zálohové faktury (jakožto výzvy k úhradě) je vytvořena společností DATA WEBMASTER s.r.o. na stránkách uvedených ve faktuře prezentace s automatickou prolongací. Prezentace by měla sloužit k dohledání firmy na stránkách společnosti a dále je možné, že dojde i ke zvýšení celkového dohledání firmy v rámci internetu. Zálohové faktury (výzvy k úhradě) se rozesílají na základě koupené databáze za účelem marketingové nabídky reklamy. V případě neuhrazení zálohové faktury (výzvy k úhradě) nemá poskytovatel marketingových služeb žádné právo částku vymáhat a nevznikají tím žádné povinnosti pro kontaktovaný subjekt.
Společnosti DATA WEBMASTER s.r.o. je možné zaslat námitku proti zpracování údajů, kterou může dotčená osoba vznést prostřednictvím e-mailu: info@wwwregistr.cz. V e-mailu je vhodné uvést konkrétní situaci, která dotčený subjekt vede k závěru, že by společnost neměla údaje zpracovávat. V případě zpracování údajů pro účely přímého marketingu je možné vznést námitku vždy bez dalšího zdůvodňování.
Z popisu stížnosti si dále nejsme jistí, zda se jedná o spotřebitele. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
Jestliže by se tedy jednalo o spotřebitele, mohl by se v takovém případě spotřebitel i obrátit se stížností na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce, jelikož by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktiku podle přílohy č. 2 zákona o ochraně spotřebitele. Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud prodávající opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.