Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,"prodaný" stolek zasílaný přes Zásilkovnu nebyl doručen kupujícímu.Stolek byl mi byl vrácen v neprodejném stavu, ve zničeném balení (karton, polystyren - původní obal od prodejce) Desky stolu poničené a chybí dvě části nohy stolu.Zásilkovna svou chybu uznala-vše včetně dokumentace zničené zásilky jsem vám zaslala.Přesto jste mi zaslali poplatek za prodej- ten jsem uhradila, jelikož máte velice složitý postup pro vrácení.A teď ještě požadujete poplatek za nadstandardní dopravu?.Je pravda, že "nadstandardní" byla- a tím nemyslím rozměry a váhu - v tom máte pravdu.Stolek byl vystaven pod č.*** Částku 877,Kč jsem "kupujícímu" hned vrátila-viz hodnocení
Prodej stolku v originálním balení+ "nadstandardní"doprava
Správná reakce by byla nepožadovat poplatek za nadstandardní dopravu a vrátit provizi za neuskutečněný prodej Rektorisová Jana
|
Tweet |
Podle bodu 2.1.3. obchodních podmínek společnosti vystupuje provozovatel (Společnost AUKRO s.r.o.) pouze jako zprostředkovatel možnosti uzavřít kupní smlouvu. Po úspěšném skončení nabídky předá provozovatel prodejci kontaktní údaje potenciálního kupujícího. Tímto okamžikem vzniká provozovateli nárok na servisní poplatek.
Provozovatel přitom nenese žádnou odpovědnost za porušení kupní smlouvy některým z uživatelů (např. nezaplacení kupní ceny, nepřevzetí věci atd.).
V bodě 2.3.2. je uvedeno, že po úspěšném skončení nabídky vzniká provozovateli vůči prodejci nárok na servisní poplatek ve výši a za podmínek uvedených v „Sazebníku poplatků“, a to bez ohledu na to, zda bude kupní smlouva mezi uživateli platně uzavřena či zda uživatelé splní povinnosti z kupní smlouvy vyplývající.
Nabídka je skončena úspěšně v okamžiku, kdy kupující oznámí provozovateli zájem přijmout návrh na uzavření kupní smlouvy u nabídek typu "Kup Teď" a provozovatel poskytne jeho kontaktní údaje prodejci, nebo u "Aukčních nabídek" okamžikem ukončení nabídky, ve které byla kupujícím navržena alespoň počáteční vyvolávací cena a provozovatel poskytne kontaktní údaje kupujícího prodejci.
Pokud uživatel bude v prodlení se zaplacením poplatků (např. servisního poplatku), může společnost AUKRO s.r.o. své pohledávky za uživatelem vymáhat v občanskoprávním řízení. Předmětem vymáhání mohou být poplatky včetně příslušenství pohledávky sestávající z úroků a nákladů spojených s uplatněním pohledávky. V případě občanskoprávního řízení náleží společnosti AUKRO v případě úspěšného sporu také náklady řízení.
Pokud však společnost nabízí možnost osvobození od servisního poplatku v případě, kdy se prodej neuskutečnil, neměl by být poplatek po spotřebiteli požadován a měl by být vrácen. O navrácení poplatku je však třeba zažádat.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
ke zprávě spotřebitelky doplňujeme následující:
Uživatelka byla v dubnu naší zákaznickou podporou informována o podmínkách účtování nadlimitních zásilek. Rádi bychom doplnili, že nadlimitní zásilky účtuje přímo dopravce, nejedná se tedy o zavedený poplatek Aukrem.
V případě, že Zásilka přesáhne parametry Standardní nebo Nadrozměrné Zásilky, jedná se o Zásilku Nadlimitní.
Pokud Odesílatel předá Zásilkovně Nadlimitní Zásilku, je Zásilkovna oprávněna dle vlastního rozhodnutí:
i. Nadlimitní Zásilku vrátit na náklady Odesílatele, nebo
ii. obstarat přepravu Nadlimitní Zásilky za odměnu dle platného Ceníku.
Toto je výňatek z obchodních podmínek společnosti Zásilkovna, konkrétně se jedná o část 2 Parametry zásilky, body 2.1 a 2.2.
O podmínkách nadlimitních zásilek informujeme i my na našich webových stránkách, např. v souhrnném návodu pro využití služby Zásilkovny: https://aukro.cz/stranka/zasilkovna-pres-aukro a také v naší Nápovědě: https://aukro.cz/kontakt/zasilkovna_pres_aukro/jak-velkou-zasilku-muzu-posilat-zasilkovnou-pres-aukro.
K žádosti o stornování provize z obchodu doplňujeme, že je možné tuto žádost podat ve stanovené lhůtě od skončení obchodu. Uživatelka však tuto žádost nepodala.
Refundaci jsme dnes dodatečně podali za uživatelku. Informována bude automatickým e-mailem.
V případě dotazů jsme k dispozici.
S pozdravem
Zákaznická péče, tým Aukro
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Spotřebitelka nám sdělila, že poplatek za nadlimitní zásilku je jí účtován ze strany Aukra, nikoli tedy ze strany dopravce. Nejsme si však jistí, zda spotřebitelka nemíní účtováním ze strany Aukra - objednání Zásilkovny přes Aukro. Doprava prostřednictvím Zásilkovny se totiž přímo propisuje do nabídky na Aukru a je možné si ji tedy i objednat přes web Aukra.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji o potvrzení výše uvedeného (dodatečného zadání refundace společností) a o reakci na vyjádření ohledně poplatku za nadlimitní zásilku.
Hodnocení:
Komentář: Budu se raději věnovat důležitějším věcem než ztrátě financí. Nicméně dTestu děkuji za vstřícnost a snahu.Rektorisová Jana