Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Jednalo se mou chybu, že jsem se nedostavil na Pražskou plynárenskou za účelem přepisu smlouvy po otci, který zemřel 4. 12. 2023. Tedy jednalo se o mou chybu.
Přesto, ač jsme nic nedlužili (8. 3. 2024 byla vystavena faktura na nedoplatek 8.319,46 s datem splatnosti 2. 4. 2024, faktura byla řádně uhrazena 26.3. 2024) a nikdy jsme nebyli problémovými zákazníky, došlo bez sebemenšího upozornění či upomenutí k odpojení plynoměru dne 30. 4. 2024.
Jsem přesvědčen, že takový postup je za hranicí lidské slušnosti a v rozporu s běžnou obchodní praxí jednání se stálým a slušným zákazníkem.
Vít Vlček
Zařadit slušnost do jednání se zákazníkem.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel řádně uhradil nedoplatek, nemělo by následně dojít k odpojení plynoměru. Pokud dodavatel neoprávněně plynoměr odběrateli odpojí, je třeba namítnout nezákonnost takového postupu.
Nereaguje-li dodavatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Pražská plynárenská, a.s., Národní 37/38, 11000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.