Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 25. 10. 2014 jsem zakoupil v obchodě okay odšťavňovač
SEVERIN ES 3567. S odšťavňovačem jsem byl spokojen, ale prasklo uchycení konstrukce šneka s jednotkou motoru.
Výrobek jsem reklamoval 15.4.2015, tedy do šesti měsíců od koupi.
Reklamace mi byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození, které jsem způsobil špatným zacházením.
S tímto tvrzením jsem nesouhlasil a tvrdím, že jsem výrobek používal podle návodu. Výrobek jsem nepřevzal a požadoval přezkoumání, ale výsledek byl stejný.
Požadoval jsem po prodejci důkaz, že jsem výrobek špatně používal, na který bych měl mít nárok z důvodu reklamace do šesti měsíců, ale bylo mi řečeno, že mi nic takového dávat nemusejí a nedají.
Také jsem několikrát poukazoval na fakt, že výrobek trpěl touto vadou již od začátku a posílal odkaz na video níže. K prasknutí došlo v místě, které bylo již z výroby mechanicky namáháno při odšťavňování tvrdší zeleniny jako mrkve.
Jde to vidět například na tomto videu, posílám přímo odkaz na čas(6:09)
https://www.youtube.com/watch?v=TiRynTvDlf4&feature=player_detailpage#t=369
O tomto problému jsem psal i v recenzi na stránkách okay krátce po koupi http://www.okay.cz/severin-es-3567/#recenze z 28.10.2014 , jako jeden z mínusů jsem uvedl "Při odšťavování některých plodů se konstrukce se šnekem pohybuje nahoru a dolů, zatím to vypadá, že to ničemu nevadí"
Chtěl bych, aby tuto reklamaci přezkoumal někdo s ohledem na zmíněné video a můj komentář v recenzi, kde jsem již předem tušil, že to může být místo budoucího problému.
SEVERIN ES 3567 - šnekový odšťavňovač
Vrácení peněz
|
Tweet |
Je-li reklamace uplatněna v prvních 6ti měsících po převzetí zboží kupujícím, existuje zde zákonná domněnka přítomnosti vady na zboží v době převzetí. Důkaz opaku je povinen provést prodávající, pokud reklamaci zamítá. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázaní opaku pouhé obecné tvrzení, ale nejlépe zhotovení znaleckého posudku, který by se zabýval povahou vytýkané vady.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Týká-li se vada pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Není-li žádná z předchozích alternativ možná, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu z kupní ceny.
Jestliže prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Hersane,
dovolte mi reagovat na Váš podnět ohledně reklamace č. 1052/15040013, jejímž předmětem byl odšťavňovač ES3567.
Na základě Vašeho zdejšího příspěvku se situací pečlivě zabýval náš reklamační specialista, který prověřil veškeré okolnosti případu a v celé věci intenzivně jednal i s odborným servisem a dodavatelem.
Rádi bychom celou situaci vyřešili k Vaší spokojenosti a vrátili Vám za výrobek peníze, o čemž jsem Vás dnes již informovala telefonicky. Ráda bych Vás proto touto cestou pozvala k návštěvě prodejny OKAY 1052 Ostrava, Sjízdná, kde s Vámi personál vyřídí veškeré náležitosti spojené s odstoupením od kupní smlouvy. Prosím Vás jen o dodání veškerého příslušenství k odšťavňovači. Následně se postaráme o to, aby Vám byly peníze vráceny co nejdříve.
Pevně věřím, že i přes nastalé nepříjemnosti s výrobkem budete s řešením celé věci spokojen. Protože je pro nás Váš názor důležitý, oceníme Vaši zpětnou vazbu prostřednictvím hodnocení na tomto portále.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dostal jsem zpět peníze.
Děkuji mockrát Dtestu, bez této pomoci bych se spravedlnosti nedobral.
Rozhodně neděkuji personálu na Ostravské pobočce za jejich arogantní přístup a absolutně nulová snaha pomoct zákazníkovi. Jediné čeho jsem se dočkal byly řeči o tom, že takových lidí co jim chodí reklamovat nesmysly, jako utopené mobily, tady mají dost a že jsem v odšťavňovači odšťavňoval mrkvev co jsem neměl. Můj nárok na ověření, že jsem výrobek špatně používal mi byl odmítnut.
Slibovali mi, že se budou snažit řešit problém na vyšších místech, ale nikdo se mými argumenty nezabýval.
V tomto obchodě již nikdy nenakoupím i kdyby tam měli třeba lednici za korunu padesát. Ty nervy mě stály několik let života.