Společnost


Intrum Czech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76176Neobdržené zboží a přesto výzva k zaplacení a předání k vymáhání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2024, před 8 měsíci

Eva Zgažarová

Znění stížnosti

Objednala jsem si dne 6.1.2024 pamětní minci s tím, že splatnost je po obdržení zboží. Do dnešního dne jsem objednané zboží neobdržela. Místo toho přišla od spol. Intrum Czech výzva k zaplacení dluhu. Společnost telefon nezvedá.


Produkt

Neoprávněné vymáhání pohledávky


Požadované řešení

Vyřešení údajné pohledávky za neobdržené zboží u společnosti Intrum Czech s.r.o. a odstoupení od smlouvy měla proběhnout dle všeobecných podmínek do 14 dnů, kdy tato lhůta uplynula.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2024 16:11, před 8 měsíci

Ke společnosti, u které byla učiněna objednávka pamětní mince:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Jestliže se však strany domluvily na úhradě zboží až po jeho obdržení, máme za to, že společnost je s dodáním zboží v prodlení, což nemůže jít k tíži spotřebitele. Pokud se však jednalo o pouhou splatnost, která byla stanovena na pozdější den než předpokládaný termín (den) doručení bez vedlejšího ujednání, že spotřebitel je povinen uhradit zboží až po jeho dodání, mohla by společnost po spotřebiteli požadovat úhradu za zboží, které si objednal ještě před dodáním zboží.

Zároveň upozorňujeme spotřebitele, že neuhrazení kupní ceny bez dalšího po učiněné objednávce či nepřevzetí balíku není odstoupením od smlouvy. Jestliže by spotřebitel chtěl od smlouvy odstoupit, je vhodné o tom informovat přímo prodávajícího.

Ke společnosti Intrum Czech, s.r.o.:
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nebyl uzavřen anebo byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Intrum Czech s.r.o.. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Kontakt na společnost Intrum Czech spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.intrum.cz/zakaznik/kontakt/.

Mimo jiné zdůrazňujeme, že inkasní agentura (tj. společnost, které byla nejspíše pohledávka postoupena společností, u které si spotřebitel objednal zboží) není exekutor, nemá žádná zvláštní oprávnění a jde jen o podnikatele, který se živí vymáháním pohledávek. Nemůže tedy vstoupit do obydlí či obstavovat účty spotřebitele. Poplatek za vymáhání skrze inkasní agenturu je pak podle judikatury neoprávněný.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 18:21, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2024 13:35, před 3 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.