Společnost


FAST ČR, a.s.

Počet nahlášených stížností:74
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#76179Nevyřízená reklamace ve lhůtě 30 dní

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2024, před 9 měsíci

Edita Krlínová

Znění stížnosti

Dne 2.4.2024 jsem reklamovala zakoupenou TV u prodejce Planeo Elektro, České Budějovice, České Vrbné, 370 11 České Budějovice s požadavkem na „Servis u Vás doma“. Vzhledem k velikosti TV a službě kterou LG nabízí, kdy se zavazujete k opravě TV od úhlopříčky 44 a více v zákonné záruce, po registraci na infolince LG Electronics.
V této prodejně mne odkázali na autorizovaný servis v Č.B. a Reklamační zápis odmítli bez TV provést.
Po telefonickém hovoru mi v servisu ( ESERVIS , Klavíkova 1827/12, 370 04 České Budějovice) sdělili, že musím přímo na infolince LG nahlásit telefonicky, či písemně na jejich stránkách a požádat o Servis u vás doma a tato společnost objedná výjezd, popřípadě odvoz technikem TV do servisu k opravě.
To jsem dne 2.4.2024 písemně udělala , vyplnila formulář a vadu popsala a přiložila i fotografie protože se telefonicky nebylo možné s infolinkou spojit ani po opakovaném volání a více než 6 minutách čekání.
Po 8 dnech mne požádali o další fotky, což jsem ihned udělala a vady popsala,po mojí urgenci mi po dalšch 15 dnech sdělili že výjezd technika nepotvrdí protože se jedná o nepravidelně se objevující závady, podala jsem tedy stížnost a podrobně popsala situaci. Po uplynutí 30 denní lhůty mi přišla z LG tato zpráva :

Dovolíme si připomenout, že reklamace, o které píšete, se ze zákona řeší přímo s prodejcem, případně s osobou určenou k opravě (autorizovaným servisem). Společnost LG Electronics není ani jedno. Jsme pouze výrobce zařízení. Z toho důvodu nejsme povinni servisní službu poskytnout. Nikde navíc není uvedena povinnost, že servis musí jezdit k zákazníkovi domů.Omezení týkající se nepravidelných vad vyplývá z podmínky 3.5. - " Zákazník je při servisním zásahu povinen vadu předvést." Jelikož nepravidelnou vadu není možné na místě předvést, nemůže být služba poskytnuta.
Vzhledem k nedorozumění ohledně reklamační lhůty připomínáme, že reklamační řízení nemůže plynout od doby, kdy jste poslala email výrobci. Dokud máte výrobek doma a nepřevezme nebo nezkontroluje jej kompetentní osoba, nemůže být uplatněna reklamace.

Závady se objevily již po 6 měsících užívání, TV byla zakoupena dne 12.10.2023.
Celý měsíc jsem písemně žádala o opravu, posílala fotky, urgence a stížnosti podle jejich návodu na jejich webových stránkách, aby mi v závěru sdělili, že jsem opět na začátku a mám zřejmě odvézt do prodejny.
Odeslala jsem dnes 3.5.2024 přímo do datové schránky společnosti LG písemně odstoupení od kupní smlouvy.
Moc Vás tímto žádám a prosím o podporu, protože jsem se na internetu dočetla, že takových případů je mnoho a já jsem ve starobním důchodu a opravdu poslední co by mi scházelo je běhat po soudech. Věřím, že mi pomůžete a celá věc se vyřeší.


Produkt

LED SMART televize, 65" (164cm) , Výrobní číslo 308MAJMATE16 , MODEL 65UR81003LJ LED UHD


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny 16 490 Kč, odstoupení od smlouvy. Protože případnou další reklamaci bych už nezvládla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2024 16:16, před 9 měsíci

Z popisu stížnosti a uvedeného daňového dokladu vyplývá, že spotřebitel zakoupil televizi u společnosti FAST ČR, a.s., proto jsme ji jako subjekt stížnosti označili.

Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta k vyřízení reklamace v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Vyžádá-li si podnikatel od spotřebitele vadný výrobek k bezprostřednímu posouzení, spotřebitel by ho měl zpravidla dodat do provozovny prodejce. Výjimkou je situace, kdy se jedná o výrobek značných rozměrů a značné hmotnosti. V takové situaci má spotřebitel v souladu s rozhodnutím Nejvyššího soud ČR (sp. zn. 33 Cdo 2694/2016) povinnost "pouze" věc uschovat a umožnit k ní prodávajícímu přístup (typicky umožnit technikovi její prohlídku, popř. její odvoz). Odvoz věci podnikatelem je pro spotřebitele bezplatný (§ 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), v případě zamítnutí reklamace ho může podnikatel ovšem zpětně požadovat.

V tomto případě si však nejsme jistí, zda se výše uvedená výjimka vztáhne i na tento konkrétní případ.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.5.2024 08:15, před 9 měsíci

Dobrý den, TV byla zakoupena v síti prodejen Planeo. společnost LG tedy nemá s reklamací nic společného. S oddělením Planeo v naší společnosti se nyní snažíme najít řešení opravy, které by bylo oboustranně akceptovatelné. Bohužel nemůžeme akceptovat reklamace a jejich dobu trvání, které zákaznice uplatnila vůči nesprávnému subjektu.
Miroslav Vácha
After sales quality manager
FAST ČR, a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2024 09:42, před 8 měsíci

Stížnost nyní na základě žádosti společnosti přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla spotřebitelce nabídnout řešení stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.5.2024 15:00, před 8 měsíci

Dobrý den,

zákaznice sice reklamoval nesprávným způsobem u výrobce, nikoliv prodejce nebo autorizovaného servisu, ale ve snaze vyjít zákazníkovi vstříc nabízíme pomoc formou zajištění odvozu TV do servisu. Prosím tedy o sdělení kontaktního emailu a telefonu na zákaznici. Následně jí bude vedoucí prodejny kontaktovat a domluví s ní termín převozu TV do servisu.

Miroslav Vácha

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 09:22, před 7 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.6.2024 10:06, před 7 měsíci


Edita Krlínová

Zástupci spol. LG mě skutečně kontaktovali, omluvili se , že došlo k pochybení z jejich strany. Můj způsob reklamace byl správný, byl přesně pokynů na stránkách LG. Tedy nejedná se o jakousi benevolenci ze strany LG, ale klasický postup. Servisní technik byl u mne doma a TV opravil. Zatím se zdá že funguje bez problému. Nicméně přístup LG, množství stížností na Vašich stránkách a moje zkušenost je varováním, nikdy už tuto značku nezakoupím, přitom mám několik výrobků více než 10 let starých a byly kvalitní, je to škoda. Děkuji tímto za Vaši spolupráci a vyjádření. Edita Krlínová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2024 22:40, před 5 měsíci

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.