Společnost


Postýlkov s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76183Podvodné jednání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

15 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2024, před 6 měsíci

Lucie Mrkvicová

Znění stížnosti

Společnost Postýlkov.cz se veřejně prezentuje jako poctivá rodinná firma zabývající se řemeslnou výrobou dětského nábytku. Deklaruje poctivé kvalitní české řemeslo. Společnost si dává velmi záležet na efektní propagaci na tématických veletrzích i sociálních sítích, kde cíleně ovlivňuje veřejné mínění ve svůj prospěch. Reklama je však podvodná, neodpovídá skutečnosti. Na webových stránkách navíc nelze zadat hodnocení bez jejich interního zásahu a úprav. Taktéž na FB nelze např. vůbec zadat hodnocení zákazníka. Komunikace směrem k zákazníkovi je velmi vyhýbavá a manipulativní. Celkově spatřuji jejich chování jako účelové a podvodné.

Věcný popis celého procesu:

Po odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě jsem dosud nedostala zpět peníze.

Dne 20.11.2023 jsem objednala dětskou postel Bella ve variantě, kterou společnost nabízí na e-shopu. Platbu jsem provedla celou předem na účet, tak jak požadují. Dle obchodních podmínek jsem počítala s delší dodací lhůtou v délce 2-3 měsíce.
Dne 8.3.2024 jsem zboží převzala. Dne 23.3.2024 jsem v zákonné 14ti denní lhůtě odstoupila od kupní smlouvy pro celkovou nekvalitu zboží s četnými funkčními i estetickými vadami, které byly v rozporu s deklarovanou kvalitou, cenou i řemeslným umem (dočkala jsem se manipulativního jednání ze strany Postýlkova).
Originální nepoužitý výrobek jsem dne 4.4.2024 v navazující zákonné lhůtě odeslala na vlastní náklady na jimi požadovanou adresu: Tyršova 86, 53851 Chrast (výhýbavé chování, obstrukce). Následně jsem dne 10.4.2024 prokázala odeslání zboží (majitelka Postýlkova předjímala nepřevzetí). Dnem 24.4.2024 vypršela zákonná 14ti denní lhůta na vrácení kupní ceny (výmluvné jednání). Dne 25.4.2024 jsem poslala výzvu k vrácení dlužné částky z důvodou neoprávněného obohacení s datem splatnosti 29.4.2024, přičemž jsem přistoupila na dohodu o splatnosti ke 30.4.2024. Dosud mi však dlužná částka nebyla vrácena (opět jsem se dočkala pouze výmluvného jednání).


Produkt

Dětská postel Bella z masivu ve variantě 100x200cm, se šuplaty, lakování


Požadované řešení

Požaduji vrácení plné kupní ceny na účet. Upozornila jsem též na zákonné úroky z prodlení, přičemž poslední dohodnuté datum splatnosti bylo 30.4.2024.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2024 15:39, před 6 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Postýlkov s.r.o., Osady Ležáků 835, 53851 Chrast. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

K recenzím:
Zákon o ochraně spotřebitele mimo jiné obsahuje ustanovení, které ukládá prodejcům povinnost informovat spotřebitele o jeho recenzích (jakým způsobem jsou recenze ověřené; zda hodnocení pochází od spotřebitele, který výrobek/službu od společnosti opravdu zakoupil atd.).

Jestliže má spotřebitel podezření na klamavé jednání společnosti, může se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele (https://www.coi.cz/podatelna/).

Pokud má spotřebitel podezření na podvodné jednání společnosti, může se obrátit i na Policii ČR.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2024 22:45, před 5 měsíci

Spotřebitelka nás informovala, že společnost jí peníze vrátila. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.