Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
Na společnost jsem podal 20.4.2024 stížnost č.# 75951 ,poslali mi 1ks ,místo objednaných a zaplacených 2ks.Nyní přidávám,že k objednávce byla klamavá reklama ,teleskopické nůžky Cutten Pro se měli dát vysunovat ale nejde to,délka je fixní 1m.
Telescopic trimmer,nůžky na stromy Cutter Pro
Zaslat chybějící druhý kus, pokud možno teleskopický
|
Tweet |
Nedodání kompletní objednávky je již řešeno ve stížnosti ID 75951.
Pokud zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis je možné zaslat na adresu: P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den, záležitost řešíme přes naše zákaznické centrum. Reklamace se vyřeší interně.
S pozdravem,
Tým PJU
Děkujeme společnosti za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby po interním vyřešení mohl o výsledku informovat, případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Firma Kupte rychle d.o.o. 15.5.24 dodala chybějící kus ,jak přislíbila.Teleskopické nejsou ,ale fungují ,prodlouží neteleskopicky akční rádius o 1m ,což určitá pomoc je.