Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Na zaplaceny gril jsme cekali mesic nez ho dodaji na prodejnu v Mnichovicich. Pri montazi doma jsme zjistili, ze chybi montazni spojovaci prvky. Reklamovali jsme je na prodejne s tim, ze po doruceni ze skladu budeme obeslani. Nyni opet cekame uz druhy tyden. Gril se v rozlozenem stavu vali venku, doufame, ze tento prodejce nas bude nekdy kontaktovat. Urcite dodrzi cely limit reklamacni doby coz je zase dost dlouha doba. Nechapu, ze doruceni plata sroubku jim bude zase trvat dalsi mesic.
J. Hudecka
Lepsi kontrola prodavanych vyrobku. Dlouha doba na reseni problemu.
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství či zboží kompletní, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající a je možné zboží reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Společnost tedy musí prokázat, že spotřebitel převzal kompletní zásilku.
Reklamace je podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné (neúplné), například již napsáním e-mailu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Panu Hudečkovi se za nepříjemnost omlouváme, chybějící spojovací materiál je pro něj připraven po týdnu čekání v servisním středisku od 2. 5. 2024, o možnosti vyzvednutí mu byla v danou dobu odeslána informační SMS.
Hodnocení: