Společnost


ZELdelivery s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76220Řadné vrácení zboží do 14 dnů nepoškozené, nepoužité,v původním obalu - nevrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

30 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2024, před 6 měsíci

Václav Kudrna

Znění stížnosti

Dne 11.02. 2024 jsem na e-shopu https://www.eleto.cz/ učinil objednávku č. 24006199. E-shop jsem si předně prověřil pomocí recenzí na webu. Zaplatil jsem platební kartou. Balík jsem vyzvedl dne 13.02. 2024 v AlzaBoxu. Jelikož zboží neodpovídalo nabízeným kvalitám, využil jsem svého práva a v zákonné lhůtě jsem odstoupil od smlouvy, bez udání důvodů. Postupoval jsem přesně podle pokynů obchodních podmínek uvedeného e-shopu. Na to mi následující den odepsali, že se „omlouvají za komplikace a peníze vrátí do 14 dní.“ Zboží jsem vrátil nepoškozené, (nepoužité) v původním obalu, cestou společnosti „Zásilkovna“. (předáno Zásilkovně dne 23.02.2024). Zboží bylo e-shopem převzato dne 27.02. 2024. Zkoušel jsem do e-shopu, mnohokrát, telefonovat na telefonní číslo 318318568. Tam uvádí, že právě všichni usilovně pracují na vyřízení objednávek a odkazují na e-mail. Ten jsem 2 x poslal, ale nikdo nereaguje. Do dnešního dne jsem neobdržel peníze.


Produkt

Vysoce výkonný minivysavač


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.5.2024 09:56, před 6 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti ZELdelivery s.r.o., Kosmonautů 3017, 276 01 Mělník. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.5.2024 23:21, před 6 měsíci

Dobrý den, pane Václave Kudrno, velice se omlouváme, že máte takovou zkušenost s naším obchodem. Můžeme Vás ujistit, že za tím nebyl žádný záměr, bohužel jsme udělali chybu a platba nebyla potvrzena. Problém jsme ihned prověřili a platba vám byla okamžitě vrácena. Ještě jednou se omlouváme za takovýto problém. Prosím, zkontrolujte Váš účet, jestli je vše v pořádku.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 10:27, před 5 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Tímto žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.6.2024 12:45, před 5 měsíci


Václav Kudrna

Věc je vyřešena, peníze byly vráceny.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 13:28, před 5 měsíci

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.