Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,omylem jsem poslala firmě Talode peníze na účet, který už neexistuje u Vaší banky.Číslo účtu:***
VS ***,727 kč.Peníze jsem odeslala 14.4.2024 a několikrát jsem volala Vaši banku,ale bezvýsledně.Spořitelna už to s Vámi řešila a stále se nic neděje.Přece se domluvíme a nebudu celou věc předávat policii,jak mi bylo doporučeno.Děkuji za odpověď Vališová
Žádám o vrácení peněz, omylem zaslaný na zrušený účet.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelem zadané číslo účtu neexistuje, měla by se platba do několika dní vrátit jako nedoručitelná.
Pokud však daný účet existuje, je nutné požádat o spolupráci při vrácení peněz banku spotřebitele, který peníze na účet zaslal. Banka má povinnost poskytnou spotřebiteli na základě jeho žádosti potřebnou součinnost k navrácení peněžních prostředků.
Banka spotřebitele by měla vyzvat majitele účtu, na který byly peníze převedeny k vrácení peněžních prostředků. Následně by měla banka sama nebo prostřednictvím jiné banky, která vede účet nezamýšleného příjemce, vyzvat nezamýšleného příjemce k vrácení omylem zaslaných peněžních prostředků na spotřebitelův účet.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
V krajním případě je možné vymáhat peníze soudně.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.