Společnost


Fio banka, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76223Vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2024, před 9 měsíci

Zdeňka Vališová

Znění stížnosti

Dobrý den,omylem jsem poslala firmě Talode peníze na účet, který už neexistuje u Vaší banky.Číslo účtu:***
VS ***,727 kč.Peníze jsem odeslala 14.4.2024 a několikrát jsem volala Vaši banku,ale bezvýsledně.Spořitelna už to s Vámi řešila a stále se nic neděje.Přece se domluvíme a nebudu celou věc předávat policii,jak mi bylo doporučeno.Děkuji za odpověď Vališová


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz, omylem zaslaný na zrušený účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2024 08:19, před 9 měsíci

Pokud spotřebitelem zadané číslo účtu neexistuje, měla by se platba do několika dní vrátit jako nedoručitelná.

Pokud však daný účet existuje, je nutné požádat o spolupráci při vrácení peněz banku spotřebitele, který peníze na účet zaslal. Banka má povinnost poskytnou spotřebiteli na základě jeho žádosti potřebnou součinnost k navrácení peněžních prostředků.

Banka spotřebitele by měla vyzvat majitele účtu, na který byly peníze převedeny k vrácení peněžních prostředků. Následně by měla banka sama nebo prostřednictvím jiné banky, která vede účet nezamýšleného příjemce, vyzvat nezamýšleného příjemce k vrácení omylem zaslaných peněžních prostředků na spotřebitelův účet.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

V krajním případě je možné vymáhat peníze soudně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 11:37, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.