Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 22.7. 2015 jsem společnosti UPC zaplatil 449Kč za zúčtovací období 15.7. - 14.8. Společnost UPC s měsíčním spožděním (můj dopis byl doručen na konci června) přepsala smlouvu na mě a to k datu 26.7.
15.08.2015 dorazila faktura, ve které UPC požaduje zaplacení internetu v rozmezí 26.7.-14.8. – tedy za již zaplacené období a to v plné výši! Po nekonečných dohadech mi bylo oznámeno,že mi vrátí pouze 275Kč, které chtěli původně poslat bývalé majitelce, ale po zjištění, že jsem měsíc čekal na jejich přepis, ale platbu jsem provedl já, mi bude částka odečtena v září z vyúčtování. Má reklamace(jak telefonická, tak nyní písemná)byla zamítnuta. Ačkoliv jsem několikrát uvedl, že jsem 449Kč již jednou platil, a to za celé období a vrátí mi pouze 275Kč stržením v září – tedy částka nevychází o 174Kč, které na tom tratím.
Od UPC mi dnes přišel email s neuznanou reklamací: „K aktivaci Vaší smlouvy došlo v rámci přepisu k 26. 7. 2015 a od tohoto dne bylo započato účtování plateb za služby.“
Společnost by mi měla buďto v září proplatit CELOU fakturu (a nejen 275Kč), a nebo z aktuální faktury, což je nejspíš nemožné, smazat 445Kč, které po mně znovu požadují za již zaplacené období.
|
Tweet |
Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči splnění povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu. Český telekomunikační úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na žádost spotřebitele rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytování služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.
Pokud se strany nedohodnou jinak, je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen v případě, že dojde k vyúčtování ceny za službu v neprospěch spotřebitele, vrátit mu rozdíl ceny způsobem a ve lhůtách stanovených všeobecnými podmínkami služby, nejpozději však do 1 měsíce od vyřízení reklamace.
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen poskytovat bezplatně elektronické vyúčtování ceny za poskytnuté služby v ujednaném termínu.
Nesouhlasí-li spotřebitel s tím, jak podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací reklamaci vyúčtování vyřídil, má ještě možnost nechat celý proces přezkoumat Českým telekomunikačním úřadem. Námitku proti vyřízení reklamace může spotřebitel podat do jednoho měsíce od chvíle, kdy podnikatel reklamaci vyřídí nebo od chvíle, kdy ji podle zákona vyřídit měl. Řízení je zpoplatněné stokorunou a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Rádi bychom upřesnili vývoj případu.
Původní smlouva byla ukončena 26.7.2015 a v ten den vznikla smlouva p. Ježka.
Na původní smlouvě byla ještě před ukončením vygenerována faktura za období 15.7. – 14.8.2015, kterou uhradil p. Ježek.
Jelikož byla původní smlouva ukončena k 26.7.2015, odúčtovali jsme období 27.7. – 14.8.2015
Na původní smlouvě tak vznikl přeplatek, který jsme následně převedli na smlouvu p. Ježka. Tento přeplatek poníží následující fakturu p. Ježka a původní smlouva je tak srovnána.
V případě jakýchkoliv podnětů, dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím naše zákaznické centrum na 241 005 100 ve všední dny od 8 do 20 hodin a o víkendech od 10 do 18 hodin nebo pište na email info@upc.cz.
Žádáme spotřebitele o potvrzení, zda byl spor již vyřešen. Pokud tomu tak opravdu je, žádáme jej o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.