Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Chtěl bych podat stížnost na AAA auto. Po čtyřech měsících od koupi vozu Fabia III. se začali ozývat divné zvuky z motoru. Poté co jsem to dovezl do společnosti, tak mi bylo sděleno abych auto dal k mechanikovi na diagnostiku a on mi vyčíslil částku. Částku za diagnostiku jsem měl také dostat zpět. Po zjištění od mechanika jsem zjistil, že sem tam za cca 30 000 s podpáleným ventilem, nebo závadou na vačce. Mechanik mi samozřejmě řekl, že ten motor je z části na odpis a že by se měl vyměnit celý. To by bylo za cca 50 000. Takže jsem zaplatil 2 000 a jel jsem do AAA s výsledkama. Tam mi řekli, že pošlou reklamaci a do týdne dostanu hovor od servisního technika z Prahy. Po cca týdnu a půl mi přišel dopis s tím, že moje reklamace byla zamítnuta, z důvodu seznámení o stavu vozidla při koupi. Seznámený jsem samozřejmě nebyl. Při odvolání mi bylo řečeno, že výsledek z vedení je konečný a já si budu muset auto opravit na své náklady. Ty 2000 za diagnostiku jsem ovšem také už nedostal.Takže ve výsledku: student, který se rozhodl koupit první hezčí auto, na které šetřil x let, zjistil že vlastně vyhodil 245 000 jen tak z okna.
Škoda Fabia III. 2017,66kw. stav tachometru 63000 při koupi(údajně)
Požadoval bych opravu automobilu, nebo peněžní kompenzaci za kterou bych následně opravu provedl. K AAA auto jsem se choval s úctou a slušně, tak bych požadoval relevantní řešení na zpět.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Zamítnutí reklamace je však vhodné rozporovat co nejdříve poté, co k němu dojde.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o doplnění společností požadovaných informací či o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.