Počet nahlášených stížností: | 444 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
Zdravím.
Prosím vás chtěl bych se zeptat, jedná se o reklamaci zboží zakoupeného na BSI FREIGHT HONGKONG LIMITED (HD). Jedná se o špatné zboží,objednal jsem si telefon za 2.880,-Kč. A místo telefonu mi přišly nějaké nekvalitní hodinky,které se ani k částce 2.880kč nepřibližuje. Můžete mi poradit,či následně mi pomoci s dotyčným problémem.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem: Jiří Jaroš
Mělo by být navrácení peněz.
|
Tweet |
Společnost, kterou spotřebitel označil za subjekt, je dle dostupných informací dodavatelem, nikoliv prodávajícím.
Obecně ke stížnosti (pokud by se vztah řídil českým právem):
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, má spotřebitel právo zboží reklamovat, pokud neodpovídá objednávce. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Dle dohledatelných informací se spotřebitelé setkávají s podobným jednáním i ze strany e-shopů, které vystupují prostřednictvím následujících e-mailů:
- wolin.serviceinfo@gmail.com
- xkk8vsmk@linshiyouxiang.net
- complaint@eurologistical.com
- tonycheck@hotmail.co.uk
- service@permeffect.com
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Stížnost nyní přeřazujeme zpátky na spotřebitele, aby nám sdělil, kde si zboží zakoupil (např. název e-shopu, webovou adresu atd.). Následně budeme moci prodávajícího oslovit a stížnost dále řešit.
【fathhstore@163.com
-zde je web kde jsem to objednal.
Objednací číslo XUZ00125025
Umístěno 25. dubna 2024
Objednávky byly úspěšně zadány
Dobrý den Jiří Jaroš,připravujeme vaši objednávku k odeslání. K vám domů ji doručíme přibližně za 15 dní. Děkujeme vám za vaši podporu!
Děkujeme vám za podporu a přejeme vám krásný den!
nebo navštivte naši prodejnu
Detail produktu
Xiaomi 14
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Vzhledem k uvedenému e-mailu (fathhstore@163.com) spotřebitelem se domníváme, že tato stížnost má směřovat ke společnosti, která provozuje e-shopy rdukaa.com a násl. proto jsme je jako subjekt stížnosti označili.
Naše původní vyjádření tímto zůstává v platnosti. S ohledem na to, že ale e-shopy rdukaa.com a násl. neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Je však možné transakci reklamovat u své banky, kde s pomocí chargebacku lze za určitých podmínek získat peníze zpět.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.