Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:195
Z toho za letošní rok:25
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#76261Uvést na pravou míru mojí rkamaci .Odstopení, nový.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2024, před 6 měsíci

Zdeněk Havlík

Znění stížnosti

zakoupil jsem v obchodu Staré Město mountfield traktor na sekání trávy.Prvni rok ok.Dalsk rok hned v úvodu přestal startovat tak jsem horklamoval.Po měsíci Ato urgencích mě přivezli traktor a to vrak.Startoval číslo výrobku souhlasilo tak jsem podepsal.Po odjetí řidiče chtěl jsem traktor uložit a jaké překvápko.Volan létal nárazník na upadnutí řízení ve spodní vymlácené .Tak jsem navbr ji sil nože a chtěl sekat s a opět ta závada nestartoval.Tk sem otevřel výhoz a podíval se.Samozřéjmě dpojen vodič vypínače.Nasadil a start.Ten se podařil a tak jsem započal sečení.Netahl a po 40 min se poroučel začlo se kouřit z řemenu a tak f jsem traktorem zajel do garáže.Vsše nafotil a horfá do Mountfield abych jim ukázal co mě přivezl místo nového překopaný vrak.To jednání otřesné.Tak jsem ho op reklamaci přivezl s dcerou sám.A vrátil se ještě v horšim stavu.,A hned nato mě poslali že odstoupení od smlouvy se zamítá.jak a kdo to tak rychle řešil.Od té doby nikdo mě to nechce podat žalobu protože co uvádí že povrch nastala pod sedačkou kde došlo poškození vodiče je blbost Sedačka jakkoli nemůže ohrozit žádnou kabeláž.A nemůžu se dovolat pravdy a nápravy.Jsou to placení podvodníci kteří se na zákaznících obohacují.Pozor na Mountfield Staré Město a konkrétně pan Š. který se pod tím svinstvem podepsal.Hanba zaměstnancům Mountfield Staré Město.Mountfield jako firma zato nemůže ale podvodníci kteří to řídí.A dokonce byli tak drzi že mě poslali traktor bez nataženého čísla které tam musí být a bylo.Jen jak málo zavaháte hned toho využijí ve svůj prospěch.


Požadované řešení

Odstopení od smlouvi v nemalé míře Novi traktor a ten starý nech si vezme pan Š. k posteli


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 08:28, před 6 měsíci

K reklamaci a k přetrvávání vady na věci:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud by se po vyřízení reklamace a opravě zboží vada na zboží stále projevovala, má spotřebitel právo zboží zaslat podnikateli zpět, aby reklamaci vyřídil v původní lhůtě. Není tedy podaná nová reklamace a neběží nových 30 dní na její vyřízení.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace by však mělo být společnosti zasláno ještě před tím, než spotřebiteli dojde vyrozumění o vyřízení reklamace.

K opětovnému výskytu vady a většímu počtu vad na věci:
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

K zamítnuté reklamaci:
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K poškození zboží v reklamačním řízení:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.6.2024 09:57, před 5 měsíci

Tvrzení pana Havlíka se nezakládá na pravdě a je ryze účelové. S ohledem na úroveň jednání spotřebitele, falešná obvinění a způsoby, které vůči nám dlouhodobě volí, se nebudeme k celé záležitosti vyjadřovat.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 14:24, před 5 měsíci

Děkujeme společnosti za reakci.

S ohledem na výše uvedené stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji stížnosti, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 11:18, před 4 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2024 13:30, před 3 měsíci

Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
Dobrý den.Už jsem zahradní traktor reklamvaln3x.A navíc odešel motor.Tak mě jej opravili ale motor je na 50 procoentech.Motor je poskládán ze starých dílů.Jsem automechanik 45 letou praxí a na vicz jsem je opravoval u služby města Veselí nad Moravou.Od prvé reklamace ničí řemen na sekacím zařízení.Oni mě tvrdí že jsou křivé nože.Neni tomu tak.Na jiném zahradním traktoru pode posečou celou zahradu.A na vic mě tvrdí že jsem špatně zacházel z traktorem a že mám křivou tyč řízení.Je to blbost.Řídící tyč je rovná,jen kratší o1cm.Delaji si se mě Srandu.Jak je těžké obhájit pravdu a zabránit tak dalšímu obohacování na úkor výrobce a majitele zaměstnancům Mountfield nelze jakkoli uplatnit doklady které člověk má poskytnout soudu kterému brání jakkoli zahájení soudního řízení.Byl na mě nachystána porucha která neproběhla protože nemohla a organizovaný zločin proti mé
Přeji hezký den."

Naše původní stanovisko zůstává v platnosti - jestliže spotřebitel nesouhlasí s vyřízením reklamace, může se obrátit na soudního znalce, případně na Českou obchodní inspekci, která však znalecký posudek bude pravděpodobně také vyžadovat.

Protože se společnost odmítá ke stížnosti vyjádřit a naše služba funguje na dobrovolnosti stran, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody. Spotřebitel se však i nadále může v případě potřeby obrátit na naši telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.