Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem v e-shopu Smartomat v prosinci 2022 hodinky ARMODD Silentwatch 5 Pro černá,které v březnu 2024 přestaly jít spárovat s nabíječkou,tudíž po vybití byly nefunkční.Jinak na nich nebyla žádná mechanická závada.Poslala jsem je po dohodě se Smartomatem na reklamaci.Po měsíci mi oznámili, že hodinky byly uvedeny do továrního nastavení a jsou funkční,ale byly doručeny s rozbitým displejem i když obal nebyl poškozený.Hodinky, které jsem obdržela zpět byly značně odřené a v displeji díra,jako od rány ostrým předmětem.Při přepravě se toto stát nemohlo a Česká pošta uznává reklamaci poškozené zásilky jen do dvou dnů po doručení,ne měsíc. Vypadá to, jako kdyby vrátili jiné,mechanicky rozbité hodinky.Telefon je po vytočení hluchý,na mail už nereagují.
ARMODD Silentwatch 5 Pro černá, objednávka č.122589151 a č.reklamace: R240884
Požaduji vyměnit zboží.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Dle § 2951 odst. 1 občanského zákoníku se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit dle § 2969 odst. 1 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.