Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7627Krácení pojistného plnění - jsem poškozený

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2015, před 9 lety

Vojtěch Kvapil

Znění stížnosti

v červnu 2015 do mého auta Subaru Legacy kombi rv. 1999 na kruhovém objezdu naboural řidič s autem Citroen. Narazil do mě zešikma, takže mám poničený nárazník, výztuhu nárazníku, posunuté a promáčklé páté dveře a posunutou podlahu v kufru. Odhadl jsem škodu na 30tis., což potvrdila prohlídka v neznačkovém autoservisu - 33.718Kč. Pojišťovna eviduje tuto pojistnou událost pod č.4156027271. Zaslal jsem pojišťovně podklady a informaci, že plnění bude rozpočtem a požaduji 30tis. Odpovědí bylo, že jejich systém určil cenu (!!!) necelých 17tis Kč (bez dalších vysvětlení proč - na základě čeho). Tato částka mi byla poslána na účet a tím to pro pojišťovnu skončilo - dále se mnou nekomunikují. I přes to, že jsem zaslal nesouhlasné stanovisko i detailní rozpočet z autoservisu a následně urgenci o proplacení požadované částky.


Produkt

povinné ručení - pojistná událost č.4156027271


Požadované řešení

plné plnění uvedené částky ze zaslaných podkladů z autoservisu - doplacení částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2015 08:38, před 9 lety

V případě zvolené formy likvidace pojistné události rozpočtem nákladů na opravu je rozpočet kalkulován ve výši nákladů nutných na obnovení provozuschopnosti vozidla.

Ústavní soud již v nálezu sp. zn. II. ÚS 2221/07 ze dne 19. března 2008 konstatoval: "Je-li za škodu považována újma, která nastala v majetkové sféře poškozeného, a její výše je dána rozdílem mezi majetkovým stavem poškozeného před a po poškození, musí i rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu, v daném případě k opravě vozidla tak, aby bylo z technického hlediska stejně provozuschopné jako před škodnou událostí. Pokud obnovení původního majetkového stavu není možné jinak než za použití nových náhradních dílů, oprava byla provedena účelně a směřovala jen k odstranění následků škodné události, nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci. Je třeba přihlédnout i k tomu, že v případě havarovaného vozidla, byť opraveného novými díly, je jeho skutečná hodnota vždy nižší než původní hodnota použitého vozidla. V neposlední řadě je třeba vzít v úvahu i to, že poškozenému ono diskutabilní tzv. zhodnocení vozidla v podstatě bylo protiprávním jednáním vnuceno. V důsledku škodné události se tak dostává do situace, kdy ačkoliv na rozdíl od viníka škody si počínal v souladu s právem (v konkrétním případě neporušil dopravní předpisy), je nucen vynaložit ze svého značnou částku na to, aby své vozidlo mohl vůbec používat jako před škodnou událostí."

V nejnovějším nálezu sp. zn. I.ÚS 1902/13 ze dne 11. 6. 2014 se Ústavní soud vyslovil, že uhrazení celé ceny účelně provedené opravy (směřující jen k odstranění následků škodné události) by mělo být pravidlem. Nelze pouze uzavřít pojistné šetření se závěrem, že oprava byla provedena novými díly a z tohoto důvodu došlo k obohacení na straně spotřebitele a proto pojišťovna přistupuje k amortizaci.

Pro spotřebitele přikládáme odkaz na celé znění nálezu: http://nalus.usoud.cz/Search/Results.aspx

Bylo by dobré argumentovat jednotlivými body rozhodnutí, které rozporují konkrétní odůvodnění pojišťovny.

Spotřebitel může využít i vzorový dopis "Nesouhlas s krácením pojistného plnění z povinného ručení".

Využil již spotřebitel tuto argumentaci, bude vhodné vyhledat právního zástupce a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2015 00:04, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.