Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#76274Vymáhání částky za reklamovanou zásilku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.05.2024, před 8 měsíci

Vaclav Janku

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 14.12.2022 jsem z Alzy objednal zboží "Xbox Series S - 500 GB + ovladač" - Xbox byl v novém stavu, s tím že následující rok bez problému fungoval, a téměř na rok přesně začal ovladač blbnout - zboží bylo po zakoupení ve 2-leté záruce, tak sem se rozhodl že ovladač reklamuji.

Jelikož byl ovladač součástí konzole, tak sem reklamoval celý kus, s tím že sem zásilku na reklamaci posílal přes Alza-Box dne 24.01.2024.

Reklamace byla přijata, a vyřízena výměnou za nový kus dne 19.02, a 23.02 sem si zásilku bez problému na pobočce vyzvedl, takže sem byl spokojen - tedy až do dnes, kdy mi přišel email a sms od vymáhací služby intrum czech, s.r.o, s tím že dlužím Alze částku 6110,26kč - po krátkém zkoumání sem na svém Alza profilu pod kterým sem zásilku objednával objevil "nevyřízenou" platbu o částce 5990kč za Xbox který sem reklamoval s textem 'Prosím, zaplaťte 5 990 Kč - Zaplatit můžete online, nebo převodem na účet do 29. 4. 2024. Nákup vám již byl předán.' Nerozuměl sem tomu, co to má znamenat, dokud sem se tedy nepodíval do spamboxu v emailu, kde mi přišlo několik zpráv k reklamaci, že byl dodán pouze ovladač, ale konzole ne. Zboží bylo však odesláno na reklamaci komplet, a zaplaceno bylo už v roce 2022, tak bych tedy rád věděl, co to má znamenat.

Mockrát Vám děkuji. VJ


Produkt

Xbox Series S - 500 GB (SN: 636657223221) + ovladač; Vyměněn za Xbox Series S - 500 GB (SN: 619402233621) + ovladač


Požadované řešení

Odvolání vymáhání požadované částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 11:15, před 8 měsíci

Vyřízení reklamace je pro spotřebitele bezplatné. Jestliže tedy společnost vyřídila reklamaci výměnou za nový kus a uznala tak oprávněnost reklamace (reklamaci nezamítla), nemůže následně po spotřebiteli požadovat uhrazení částky za nové zboží, které spotřebiteli bylo společností dodáno na základě jeho oprávněné reklamace.

Uhrazení nového zboží by bylo možné po spotřebiteli požadovat pouze v případě zamítnutí reklamace a za současného vyslovení souhlasu spotřebitele ohledně zaslání nového zboží za určitou cenu. Z popisu stížnosti však vyplývá, že reklamace byla vyřízena výměnou za nový kus, tedy nikoli zamítnuta.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Intrum Czech, s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2024 09:43, před 8 měsíci

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ byl již ze strany naší společnosti úspěšně vyřízen a proto bych Vás ráda požádala o informaci, zda-li můžeme tento spor uzavřit.
Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.5.2024 09:09, před 8 měsíci


Vaclav Janku

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, mockrát Vám děkuji za vyřešení mého problému: Jak ze strany Vašestížnosti, tak ze strany Alzy. Vymáhání bylo odvoláno.