Společnost


VOLITA GROUP CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76283Navýšení ceny o 150% a klamavé tvrzení o výši DPH

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2024, před 8 měsíci

Tereza Nováková

Znění stížnosti

Kontaktovala jsem společnost s požadavkem na výměnu prasklého skla u střešního okna. Při obhlídce technikem, který trval na tom, že aby mi mohl dát snížené 12% DPH tak musím objednat i seřízení oken, jsem si nechala udělat kompletní cenovou nabídku včetně seřízení, které jsem na začátku vůbec nepoptávala.
Po odsouhlasení nabídky, včetně servisu, přijel další "technik" na profesionální zaměření a servis po kterém se nabídka ztrojnásobila. Na okně je štítek a veškeré rozměry sedí, není tedy v pořádku, že první technik podstřelil cenu o tolik. z 5 tisíc se navýšila o 12 na cca 17 tisíc.
Nehledě na to, že servis oken jsem objednávala, jen kvůli jejich klamavému tvrzení o výši DPH. Firma mi vrátila pouze částku za zaměření a výměnu skla přestože jsem požadovala slevu i za servis, který měl jít ruku v ruce s výměnou skla jakožto kompletní nabídka kterou jsem potvrdila.
Jiná společnost neměla problém pouze s výměnou skla se sníženým 12% DPH a cena byla adekvátní ve výši 6 tisíc.


Produkt

střešní okno Velux GGL 304 3059


Požadované řešení

Požadovala jsem slevu za servis, který měl být součástí kompletní potvrzené cenové nabídky. Dostala jsem pouze dobropis na část, která nebyla provedena vůbec, bez jakéhokoliv textu v těle emailu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 10:39, před 8 měsíci

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2024 16:43, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.