Společnost


Quality search services s.r.o.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76295Pokus o podvod s fiktivní nabídkou levných aut skrz FB

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2024, před 8 měsíci

David Langar

Znění stížnosti

Při pročítání nabídek na FB jsem vyplnil jméno, telefon a mail pro předpokládané zaslání možností levných aut. K mému překvapení přišel email s fakturou (na 9 900 kč za "1ks poskytnutí dvou tipů na levná auta", který ani nepřišel) a textem, že je podepsána smlouva a zašlou mi nabídku levných aut. Protože naštěstí žádnou nabídku neposlali a všiml jsem si toho, že tato služba není standartní, nikde není uvedeno jméno a telefon, na mail jsem reagoval dle občanského zákoníku, že odstupuji od služby a žádné zpoplatněné služby zasílat nechci. Na to reagovali mailem, že požadují zaplatit fakturu a tímto způsobem odstoupit od smlouvy nelze. Když jsem tedy napsal mail, jakým způsobem od smlouvy odstoupit lze, přišla již upomínka k úhradě faktury a výhrůžka, že v případě nezaplacení bude narůstat penále.

Jedná se o firmu Quality search services s.r.o., Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha, ČR, IČO 19989733, podpora@autalevne.online


Produkt

Jedná se o dle mého mínění firmu konající podvody na FB. Firma: Quality search services s.r.o., Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha, ČR, IČO 19989733, podpora@autalevne.online


Požadované řešení

Poradit postup jak celou záležitost ukončit bez finanční ztráty, evidentně jde o podvod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2024 06:37, před 8 měsíci

Jednotlivé zprávy a varování od České obchodní inspekce před touto společností a jejími praktikami naleznou spotřebitelé zde:
- https://www.coi.cz/ceska-obchodni-inspekce-proveruje-na-zaklade-podani-spotrebitelu-aktivity-spolecnosti-hezke-obleceni-s-r-o-na-socialnich-sitich/
- https://www.coi.cz/ceska-obchodni-inspekce-obdrzela-radu-podani-na-jednani-spolecnosti-hezke-obleceni-s-r-o-doporucuje-obezretnost-pri-pohybu-na-socialnich-sitich/

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo však není absolutní.

Dle § 1837 písm. a) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty. V případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy.

Pokud tedy služby nebyly poskytnuty, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany.

Spotřebiteli tedy v tomto případě doporučujeme trvat na odstoupení od smlouvy, které společnosti zaslal.

Mimo to platí, že pokud došlo k registraci na stránkách společnosti:
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je většinou jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Spotřebitel by tedy případně mohl společnost prostřednictvím e-mailu informovat, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost uzavřené smlouvy.

Závazek by následně mohl z preventivních důvodů (navíc i) vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda závazek vznikl. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Quality search services s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Spotřebitel může také společně s výpovědí požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Jestliže má spotřebitel podezření na podvodné jednání společnosti, může se obrátit i na orgány činné v trestním řízení, např. PČR.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2024 16:38, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.