Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u firmy Kenex jsem zakoupil IRDETO CA MODUL SMIT CI+,(č.objednávky 10717)za cenu 739kč.Zboží jsem dostal v rozpečetěném obalu a zjistil jsem,že je nefunkční.Proto jsem v zákonné lhůtě 14 dnů odstoupil od kupní smlouvy.
Za vrácené zboží jsem obdržel pouze částku 639.-kč s odůvodněním,že si firma účtuje 99.-kč za cituji:Přebalení a očištění výrobku,repase a režijní náklady s tím spojené.Protože s tímto postupem zásadně nesouhlasím,prosím o info jak v tomto případě dále postupovat,díky,hezký den
Žádám o vrácení dlužné částky 99.-kč
|
Tweet |
Společnost není oprávněna účtovat si administrativní poplatek za vrácení výrobku. Dle § 1818 občanského zákoníku nelze s právem na odstoupení spojit postih.
Podle § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli při odstoupení od smlouvy požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat.
Podle zákona nese náklady spojené s vrácením zboží spotřebitel, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží ale nelze považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Jedná se totiž zejména o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné).
Domníváme se, že tyto náklady nelze rozšiřovat o náklady spojené s opětovným zabalením věci, očištěním věci atd., jelikož by tím bylo popřeno spotřebitelovo právo na ověření vlastností věci a odstoupení, ale že se jedná pouze o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné).
Spotřebiteli v daném případě doporučuje trvat na svém nároku na vrácení všech peněžních prostředků včetně nákladů na dodání věci ke spotřebiteli, které od něho na základě smlouvy prodávající přijal. Nebude-li uvedená částka 99,- Kč ze strany podnikatele vrácena, doporučujeme spotřebiteli zaslat písemnou výzvu k plnění.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy však nezavazuje spotřebitele k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (veřejný seznam ARES). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.