Společnost


Antikvariát Avion s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76338Klamání zákazníka - dobírka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.05.2024, před 8 měsíci

Tereza Hladíková

Znění stížnosti

Objednala jsem v e-shopu knihu s dopravou GLS na dobírku. Než jsem však balík vyzvedla, přišla mi zpráva, že MUSÍM balík zaplatit předem kartou. Knihu jsem potřebovala, tak jsem to musela nějak zařídit. Ale zpětně jsem s e-shopem řešila, že jsem zaplatila peníze navíc za dobírku, ačkoli jsem balík musela platit předem a ještě kartou. To není definice dobírka. Dobírka = předání peněz během vyzvednutí balíku. Nikoli však platba předem kartou! Prosila jsem o vrácení peněz za dobírečně, ale obchod přestal komunikovat. Dopravce mě odkázal na e-shop, který měl náležitosti ohledně doručení zboží náležitě sdělit na svých stránkách, což se nestalo. V sekci doprava mají napsáno, že GLS lze dovézt na dobírku. Nic o platbě kartou nikde nepsali. Je to klamání zákazníka.


Produkt

dobírečné nutno platit kartou předem


Požadované řešení

Vrácení peněz za dobírečné. A trochu pokory pro e-shop by neškodilo. Klamou zákazníka a a ni nepřiznají chybu. To je základní lidská slušnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2024 08:39, před 8 měsíci

Pokud spotřebitelka zaplatila cenu za službu, která jí nebyla poskytnuta (možnost platit na dobírku), jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany společnosti.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Antikvariát Avion s.r.o., 1. máje 59/5, 46007 Liberec.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.5.2024 12:49, před 8 měsíci

Vážená paní Hladíková,

prvně bych ráda uvedla na pravou míru Vaše tvrzení, že "obchod přestal komunikovat". Na Váš e-mail, který k nám dorazil v pondělí 13. 5. v 9:15 jsme odpověděli stejného dne v 9:59. Na druhý e-mail jsme odpověděli 15. 5. v 11:21, neobdrželi jsme na něj však Vaši reakci.

Přeposlala jste nám, jak se k situaci vyjádřila dopraví služba GLS, dovolím si ji citovat: "Dobrý den, balík byl zaslán přímo k uložení do AlzaBoxu. Dobírky u balíků, které jsou uložené v AlzaBoxu, je nutné zaplatit přes platební bránu GoPay. Při uložení do jakéhokoliv výdejního boxu je potřeba dobírku uhradit předem, bez zaplacení se schránka neotevře. Odesílatelé jsou o tomto způsobu platby informovaní." K takovému vyjádření nemáme žádné výhrady.

Jak jsem Vám psala posledním e-mailem, dobírka znamená, že platíte při dobírce (při převzetí zásilky), nikoliv nám (obchodu) před odesláním objednávky. Tzn. platíte buď kurýrovi, nebo výdejnímu místu, nebo v Boxu, záleží na Vámi zvoleném způsobu dodání. Protože jste si zvolila AlzaBox, platila jste dle pravidel a možností AlzaBoxu, jak píše GLS, "dobírku je potřeba uhradit předem".

V příloze Vám zasílám snímek obrazovky: při vytváření objednávky a zvolení dopravy "GLS Výdejní místa" se Vám zobrazí okénko od uvedené dopravní služby, kde si vyberete výdejní místo. Na snímku je konkrétní místo, které jste si pro výdej své zásilky zvolila. U výdejního místa je červeným tučným písmem napsáno "Platba dobírky pouze předem online prostřednictvím GoPay!"

Mrzí nás, že vám zvolený způsob vyzvednutí zásilky nevyhovoval, e-mailem jsem Vám navrhovala vrácení celé objednávky v rámci odstoupení od smlouvy, v takovém případě bychom Vám vrátili i příplatek za dobírku. Protože jste ale na e-mail nereagovala, nemohu Vám nyní více pomoci. Budeme rádi, když se nám ještě ozvete, pokud byste si přála objednávku vrátit :).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2024 13:41, před 7 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 06:37, před 6 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.