Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
V listopadu 2023 jsem v AAAauto koupila vůz s cca 62.000 km z roku 2010 za 120.000 Kč. Po 4 měsících a necelých 1.000 najetých kilometrech se projevila vada motorku na sloupku řízení, která se projevuje vypadáváním posilovače řízení v průběhu řízení.
S touto vadou jsem zajela do autorizovaného servisu, kde opravu nacenili zhruba na 80.000 Kč včetně práce. Ještě ten samý den jsem vadu reklamovala na pobočce AAAauto, odkud mi přišlo vyjádření, že reklamaci zamítají vzhledem k tomu, že jsem při koupi vozu byla srozuměna s jeho stavem a s tím, že "technické agregáty jsou opotřebené a vůz vyžaduje zvýšenou míru oprav a údržby", nicméně v kolonce řízení vozu je uvedeno, že stav řízení odpovídá najetému počtu kilometrů a stáří vozidla.
Hyundai i30 1.4 r.v.2010
Oprava vozu nebo kompenzace za jeho opravu
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Hamáčková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení a mám informaci, že je věc v řešení. Kolegové se s Vámi jistě brzy spojí ohledně dalšího postupu. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
Vaše informace je chybná, vše jsem prověřila (dnes 2. 7. 2024) s Vaším reklamačním oddělením, kde mi řekli, že reklamaci považují za uzavřenou a další vyjádření již není potřeba. S reklamací tedy spokojená nejsem.
Hamáčková Lucie
Vážená paní Hamáčková,
Vaši záležitost jsem opětovně prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamovala jste (jak sama uvádíte) až po uplynutí několika měsíců. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.